آرشیو دوشنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۹۰، شماره ۳۲۲۴
جامعه
۱۷

حمایت از بیماری های صعب العلاج اعتبار می خواهد

مشاور و معاون اجرایی معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به حمایت وزارت بهداشت از 15 بیماری صعب العلاج، تخصیص بموقع و مناسب اعتبارات برای درمان رایگان این بیماران را خواستار شد.

محمودرضا محقق در گفت وگو با ایسنا، از دو برابر شدن ردیف بودجه حمایت از بیماران صعب العلاج در سال جاری خبر داد و گفت: ردیف بودجه حمایت از بیماران صعب العلاج در سال گذشته 60 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که این رقم در سال جاری با افزایش حدود 2 برابری به 110 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به عدم تخصیص کامل بودجه حمایت از بیماران صعب العلاج در سال گذشته، ادامه داد: معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری قول داده که امسال 110 میلیارد تومان بودجه حمایت از بیماران صعب العلاج را به طور کامل به وزارت بهداشت تخصیص دهد.

محقق به جلسات برگزار شده با خبرگان و کارشناسان حوزه سلامت برای حمایت از بیماران صعب العلاج گفت: بر اساس نتایج این جلسات، وزارت بهداشت اکنون حدود 15 بیماری را به عنوان بیماری صعب العلاج تحت پوشش دارد و حمایت های لازم را انجام می دهد.

وی به فعالیت بیمارستان های کشور در درمان رایگان بیماران صعب العلاج اشاره کرد و افزود: بیمارستان های کشور بابت فعالیت سال گذشته خود در درمان بیماران صعب العلاج کشور 23 میلیارد تومان از وزارت بهداشت مطالبه دارند که امیدواریم امسال با تخصیص بودجه های مناسب بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.