آرشیو دوشنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۹۰، شماره ۳۲۲۴
ایران
۱۵

احتمال وقوع سیلاب در برخی مناطق مازندران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران نسبت به وقوع سیلاب طی روزهای هفته جاری در برخی مناطق این استان هشدار داد. به گزارش ایرنا، هادی خنجری افزود: باتوجه به پیش بینی های هواشناسی و وضعیت جوی استان، از اواخر روز شنبه ناپایداری هایی به شکل رشد ابر همراه با بارندگی و وزش باد نسبتا شدید در سواحل جنوبی دریای خزر آغاز شده و این وضعیت تا روز پنجشنبه هفته جاری ادامه دارد که طی آن علاوه بر ابری بودن آسمان و رگبار و رعد و برق، دمای هوا در مازندران نیز کاهش می یابد.

وی تصریح کرد: در این مدت به علت بارش های رگباری، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و در مناطق مستعد، احتمال سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نخواهد بود. مدیرکل مدیریت بحران استانداری به شهروندان مازندرانی و مسافران توصیه کرد هنگام تردد در محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان، بویژه در مواقع بارندگی شدید، ضمن رعایت نکات ایمنی و توقف در مکان مناسب و امن، با کسب اطلاعات از مسیر طی طریق کنند. وی همچنین از مسافران خواست در مواقع توفانی بودن دریا از شنا کردن خودداری کنند. خنجری گفت: به تمام نیروهای امدادی و خدمات رسانی نیز توصیه شده تا آمادگی لازم را برای انجام عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته بویژه در محورهای ارتباطی اصلی و فرعی داشته باشند.

وی افزود: ساکنان بومی حاشیه رودخانه ها و مناطق سیل گیر، هنگام بارندگی های شدید و رگباری ضمن رعایت نکات ایمنی، در مکان های مناسب و امن پناه بگیرند.