آرشیو دوشنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۹۰، شماره ۳۲۲۴
صفحه آخر
۲۰

نخستین اشتباه آقای وزیر

مجید عباسقلی

هفت، هشت سال پیش در چنین تابستانی، سرمربی پرآوازه آن زمان پرسپولیس، جمله ای گفته بود که هنوز مثل یک لطیفه ورد زبان اهالی فوتبال است!

علی پروین وقتی از نزدیک، سیدمحمد حسینی، مدافع تازه وارد تیمش را بر سر یکی از جلسه های تمرینی دیده بود، با اعتراض گفت: «بابا این که آن بازیکن نیست! من آن یکی حسینی بدون مو را گفته بودم بیاوریدش پرسپولیس.»

به هر حال با این اشتباه خنده دار دست پروین از گرفتن هر دو حسینی (سیدمحمد و سیدجلال) کوتاه ماند و این حکایت تبدیل به لطیفه ای ورزشی شد؛ اما به مراتب خنده دارتر از اشتباه علی پروین، دسته گلی است که در روزهای اخیر وزیر محترم جدید ورزش و امور جوانان به آب داده است و در حکم رسمی جدید خود برای سرپرست فدراسیون سوارکاری، به جای نام دوست خود (محمود حیدری) نام حمید حیدری، نایب رئیس فدراسیون چوگان را ابلاغ می کند! بیچاره آقای حمید حیدری هم با یک دنیا امید و آرزو بر مسند هدایت فدراسیون سوارکاری می نشیند، غافل از این که 4 روز بعد از مراسم مفصل معارفه و سخنرانی های سرپرست جدید و دعوت ها و اعلام حمایت های غلیظ مدیران وزارت، درست در زمانی که آقای سرپرست، هوس دیدار با وزیر محترم می کند و درخواست وقت ملاقات می دهد، 3 نفر دیگر از مدیران وزارت ورزش و جوانان با او تماس می گیرند و اعلام می کنند حکم شما اشتباهی و به دلیل تشابه اسمی زده شده است و باید این موضوع را به همکاران خود اعلام کنید! حالاباید دید مردمی که با گذشت 8 سال، گاف به یادماندنی علی پروین را فراموش نکرده اند و هنوز سینه به سینه آن را نقل محافل می کنند، چه زمانی اشتباه تاریخی جناب وزیر ورزش را از خاطر خواهند برد؟!