آرشیو دوشنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۹۰، شماره ۳۲۲۴
حوادث
۱۹

ازدواج با شناسنامه جعلی دردسرساز شد

مردی که با جعل شناسنامه و مجرد نشان دادن خود پس از فریب خانمی او را به عقد خود درآورده بود، دستگیر و روانه زندان شد.

به گزارش اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا، سرهنگ بیدمشکی رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی با تایید این خبر گفت: در پی شکایت خانمی مبنی بر این که مردی با جعل شناسنامه و مجرد نشان دادن خودش اقدام به فریب و ازدواج با وی کرده است، بلافاصله شوهر زن دستگیر شد و کارآگاهان با بررسی مدارک شناسایی و لپ تاپ وی به صحت ادعای زن شاکی پی بردند.

بیدمشکی افزود: متهم در بازجویی ها اعتراف کرد از طریق اینترنت با شاکی که ساکن مشهد می باشد آشنا و با طرح این ادعا که مجرد است و به قصد ازدواج از محل سکونتش در شیراز به مشهد آمده، با ارائه شناسنامه جعلی نظر شاکی را جلب و وی را به عقد خود درمی آورد اما که پس از مدتی همسر وی مشکوک شده و متوجه می شود متهم همسر دیگری نیز دارد.

در بررسی های بعدی مشخص شد متهم علاوه بر جعل شناسنامه و کارت ملی، اقدام به جعل کارت شناسایی مراکز دولتی و نظامی نیز کرده و برای جلب اعتماد شاکی سال تولد خود را از 1339 به 1348 تغییر داده است.در ادامه رسیدگی به پرونده، همسر سابق متهم نیز به پلیس آگاهی مشهد مراجعه و عنوان کرد همسرش هنگام ازدواج با وی نیز متوسل به چنین ترفندی شده است. با تکمیل تحقیقات، پرونده همراه متهم به مرجع قضایی تحویل و وی با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.