آرشیو چهارشنبه ۳۰‌شهریور ۱۳۹۰، شماره ۲۴۶۲
فرهنگ و هنر
۳۲

کوتاه از فرهنگ وهنر

با جایزه اسکار «جدایی نادر از سیمین»، جوایز موزه سینما کامل می شود

عزت الله انتظامی گفت: موزه سینما گنجینه بزرگی با بیش از 3000 جایزه بین المللی است که تنها اسکار را کم داریم و امیدوارم امسال اصغر فرهادی این جایزه را برای ایران بیاورد.

عضو هیات امنا و هیات مدیره موزه سینما همزمان با سالگرد آغاز فعالیت این موزه در باغ فردوس در گفت وگو با ایسنا با اشاره به تاریخچه تاسیس آن گفت: موزه سینما با اختصاص جایی توسط کرباسچی شهردار وقت تهران در کوچه پیرنیای لاله زار راه اندازی شد که این ساختمان هم اکنون با طراحی زبیایی که صورت گرفته به پژوهشکده موزه تبدیل شده است.

برگزاری نمایشگاه آثار برتر طراحان و تولیدکنندگان مانتو

کمیته روابط عمومی، تبلیغات و اطلاع رسانی نمایشگاه، اعلام کرد: نمایشگاه آثار برتر طراحان و تولیدکنندگان مانتو مهرماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

عیسی کشاورز مدیرکل آموزش و توسعه فعالیت های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست دبیر خانه کار گروه ساماندهی مد و لباس در این باره گفت: هدف ایجاد ارتباط میان تمامی عناصر چرخه طراحی، تولید و توزیع مانتو بوده و ایده یابی، نمونه سازی و انبوه سازی طرح های برگزیده مانتو در دستور کار کارگروه مد لباس است.

سرپرست کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: توسعه گفتمان مد و لباس اسلامی ایرانی با محوریت مانتو و ساماندهی بازار های داخلی و بسترسازی ورود به بازار های خارجی از دیگر اهداف این نمایشگاه است.