آرشیو چهارشنبه ۳۰‌شهریور ۱۳۹۰، شماره ۲۴۶۲
استان ها
۲۳

48 شرکت در منطقه آزاد قشم به ثبت رسید

دنیای اقتصاد- هرمزگان: مدیر مرکز ثبت سازمان منطقه آزاد قشم از ثبت 48 شرکت طی یک ماه گذشته در این منطقه خبر داد. رامین برنا با اعلام این مطلب افزود: از مجموع 48شرکت ثبت شده طی یک ماه گذشته، تعداد 25 شرکت با مسوولیت محدود و 21 شرکت به صورت سهامی خاص و مابقی شرکت ها نیز به صورت شعبه و موسسه ایجاد شده است.

وی ادامه داد: با توجه به روند ثبت شرکت ها، اغلب فعالیت ها در حوزه های تجاری، اقتصادی، صنعتی و خدماتی است و عمده شرکت های ثبت شده در زمینه صادرات، تولید، هتلداری، گردشگری و ارائه خدمات در زمینه های فنی مهندسی و کامپیوتر، حمل و نقل و پیمانکاری و تاسیسات ساختمان فعالیت می کنند.

برنا خاطرنشان کرد: همچنین تعدادی از این شرکت ها با هدف تولید انواع البسه، تکثیر و پرورش انواع صدف های مرواریدساز و کشتار صنعتی دام و بسته بندی گوشت حلال ایجاد شده است.

مدیر مرکز ثبت سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طی این مدت تعداد 44 مورد ثبت تغییرات در شرکت ها نیز انجام شد که در مجموع فرآیند ثبت شرکت ها و مالکیت های معنوی در ماه گذشته به 418 فقره رسیده است. برنا مجموع سرمایه گذاری 48 شرکت ثبت شده در ماه گذشته را رقمی بالغ بر 27 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: در بین این شرکت ها 6 شرکت مجموعا با مشارکت سرمایه گذاران خارجی با رقمی بالغ بر 80 هزار دلار ثبت شده است.