آرشیو چهارشنبه ۳۰‌شهریور ۱۳۹۰، شماره ۲۴۶۲
بورس کالا
۱۴

مخالفت سندیکای لوله و پروفیل با افزایش قیمت ورق

گروه بورس کالا- در پی افزایش بهای ورق فولاد مبارکه، سندیکای تولیدکننده لوله و پروفیل نامه ای را خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارسال کرد.

سندیکا در این نامه با اشاره به نقش مستقیم قیمت ورق فولادی در تعیین بهای انواع محصولات لوله و پروفیل فولادی، اتخاذ تدابیر لازم در جهت تامین نیاز واحدهای تولیدکننده به این ماده اولیه را از مسوولان ذ ی ربط درخواست کرده است.

سندیکا سپس به افزایش قیمت محصولات ورق فولادی شرکت فولاد مبارکه در بورس که طی هفته های اخیر صورت گرفته اشاره کرده و از این رو نگرانی فعالان و اعضای این تشکل را اعلام کرده است.

در ادامه نامه آمده است: در ماه های اخیر به دلیل بالابودن هزینه های تولید و نیز رکود نسبی حاکم بر بازار محصولات لوله و پروفیل فولادی عملافعالیت واحدهای تولیدی این رشته از سودآوری منطقی و موردانتظار برخوردار نبوده و حتی با زیان دهی نیز مواجه شده است.

طبق اظهارات سندیکا افزایش قیمت محصولات فولاد مبارکه به زیان مضاعف تولیدکنندگان داخلی خواهد انجامید و شرایط دشواری را در پی خواهد داشت که به نظر این سندیکا تبعات آن علاوه بر مشتریان در ادامه به مجتمع فولاد مبارکه نیز تسری داشته و افزون خواهد شد و بدین منظور تولیدکنندگان محصولات لوله و پروفیل فولادی خواستار تجدیدنظر در میزان افزایش قیمت ورق تولید مبارکه شدند.