آرشیو چهارشنبه ۳۰‌شهریور ۱۳۹۰، شماره ۲۴۶۲
خودرو
۱۶

جهان خودرو

کیا موتورز فراخوان داد

کیا موتورز فراخوانی گسترده را برای جمع آوری خودروهای سورنتو عرضه شده اعلام کرد.این فراخوان به دلیل نقص حسگر صندلی های جلو و عدم توانایی آن برای فعال کردن سامانه کیسه های هوا انجام خواهد شد. طبق اعلام این خودروساز کره ای، فراخوان فوق شامل سورنتوهای 2006 تا نوامبر 2007 می شود. کیا از دارندگان این خودروها خواسته با مراجعه به نمایندگی های این شرکت برای تنظیم دوباره سامانه کیسه های هوا اقدام کنند.این سامانه کیسه هوا به گونه ای طراحی شده که در صورت عدم اشغال صندلی و یا سوار شدن یک کودک در صندلی جلو، کیسه هوای آن فعال نخواهد شد در برخی موارد مشاهده شده که سامانه مذکور در شناسایی وزن دچار اشتباه شده و سرنشینان بزرگسال را نیز در رده سنی کودکان طبقه بندی می کند.

پژو 308 با مشارکت چینی ها تولید می شود

شرکت پژو مدل 308 را با بدنه سواری در نمایشگاه چنگ دو رونمایی کرد.این خودرو برای بازار داخلی طراحی شده بود و دومین مدل بعد از خانواده 508 به شمارمی رود که اکنون در چین تولید شده است.این محصول با همکاری شرکت های چینی دانگ فنگ و پژوسیتروئن ساخته می شود.

مدیران نمایندگی های پژو 308 در 20 اکتبر سال جاری این خودرو را در کنفرانس ملی نمایندگی ها با مشارکت نمایندگان چینی دانگ فنگ رونمایی خواهند کرد.پژو 308چینی قراراست با موتورهای بنزینی 6/1 و 2لیتری، دنده اتوماتیک 4سرعته و دنده دستی 5سرعته عرضه شود.قیمت این خودرو 14 هزار دلار است.