آرشیو سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۴۵
اخبار کشور
۱۴

نیویورک تایمز: آمریکا به بهانه برنامه هسته ای ایران سلاح های پیشرفته به اسرائیل می دهد

یک روزنامه آمریکایی اعلام کرد که کاخ سفید به بهانه خطر برنامه هسته ای ایران در حال تجهیز کردن اسرائیل به سلاح های پیشرفته است.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، مقامات آمریکایی اعلام کردند که دولت «باراک اوباما» اسرائیل را به بمب های شکافنده مجهز کرده که قابلیت نابودی مکان های مخفی همچون انبار تسلیحات را دارد.

مقامات آمریکایی در ادامه با بی اعتنایی به صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران و گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره همکاری شفاف این کشور با این نهاد بین المللی مدعی شدند: بمب های شکافنده قابلیت هدف قرار دادن سایت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران که بخشی از برنامه مشکوک این کشور هستند را دارند.

براساس این گزارش رژیم تل آویو سالهای زیادی است که در پی خرید بمب های شکافنده است و در سال 2005 دولت «جرج بوش» خواستار به تعلیق درآمدن قرارداد فروش این بمب ها به این رژیم شد و آمریکا با این کار کمک قابل توجهی را به سیاست خارجی و امنیت ملی همپیمانان خود می کند.

این روزنامه آمریکایی در ادامه می نویسد: انتقال تسلیحات از آمریکا به اسرائیل باعث افزایش جایگاه باراک اوباما در میان رای دهندگان یهودی می شود، زیرا هم اکنون روابط واشنگتن- تل آویو به دلیل پاره ای از موضوعات سیاسی و ژئوپلتیکی تا حدودی رو به سردی گراییده است.