آرشیو سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۴۵
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

دستگاه تقطیر دوباره گلاب در کاشان تولید شد

اصفهان- خبرنگار کیهان:

دستگاه تقطیر دوباره گلاب با ظرفیت بارگیری 500 کیلوگرم گل محمدی در دانشگاه کاشان ساخته شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، رئیس پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان در این باره اظهار داشت: با ساخت دستگاه تقطیر مجدد، ظرفیت بارگیری گل محمدی از 120 کیلوگرم، دستگاه مشابه به 500 کیلوگرم توسط دستگاه تقطیر مجدد افزایش یافته است.

«عبدالرسول ابراهیم آبادی» با اشاره به اینکه دستگاه تقطیر مجدد مشابه دستگاه نیمه صنعتی تقطیر مداوم است که در پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان طراحی و ساخته شده است، افزود: این دستگاه هر بار با ظرفیت بارگیری 500 کیلوگرم گل محمدی به شش ساعت زمان برای فرآوری گل به گلاب نیاز دارد.

به گفته وی با این دستگاه از هر سه تن گل مقدار یک کیلوگرم اسانس، 2 تن گلاب و یک کیلوگرم نیز ماده مخصوص صنعت عطرسازی استحصال می شود.

رئیس پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه نمونه صنعتی دستگاه تقطیر مجدد می تواند در صنایع بزرگ استفاده شود، اضافه کرد: برای ساخت این دستگاه حدود 400 میلیون تومان هزینه شده است که با تولید صنعتی آن قیمت آن به 150 تا 200 میلیون تومان می رسد.

شایان ذکر است، سطح زیر کشت باغ های گل محمدی در شهرستان کاشان یک هزار و 460 هکتار است که از این مقدار حدود 1200 هکتار بارور و بقیه به صورت نهال می باشد و متوسط برداشت گل در منطقه کاشان در هر هکتار حدود 4 تن است.