آرشیو سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۴۵
اخبار اقتصادی
۴

اجرای طرح راه آهن اراک - ملایر طبق برنامه

مدیرعامل شرکت مهندسی ساختمان و تاسیسات راه آهن با بیان این که اجرای راه آهن اراک- ملایر حدود 5/1 سال به طول انجامید، گفت: روسازی این مسیر ریلی به موقع ساخته و آماده بهره برداری شد.

کامران سعیدی کیا در گفت وگو با فارس ضمن اعلام این خبر، نسبت به تشریح اقدامات صورت گرفته برای روسازی راه آهن اراک- ملایر حدفاصل سمنگان تا ملایر، تصریح کرد: این شرکت به عنوان پیمانکار روسازی خط ریلی مذکور، سعی کرد طی مدت برنامه ریزی شده نسبت به اجرای دقیق پروژه اقدام کند.

وی ادامه داد: روسازی سمنگان- ملایر به طول تقریبی 90 کیلومتر و با برآورد ریالی 180 میلیارد ریال از اواخر سال 1388 شروع شد و در دور چهارم سفر رئیس جمهوری به استان همدان در روز 14 مهرماه سال جاری افتتاح و به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت ریلی بالاست ادامه داد: از مشخصات مهم این پروژه می توان به اتمام آن طبق برنامه زمان بندی اعلام شده از سوی کارفرما و همچنین قابلیت بهره برداری کامل از خط توسط بهره بردار با توجه به تکمیل تمامی فعالیت های پیش بینی شده نظیر نصب و جوشکاری اشاره کرد. مدیرعامل شرکت مهندسی ساختمان و تاسیسات راه آهن ابراز امیدواری کرد تا با حمایت مسئولان وزارت راه و شهرسازی، در راستای توانمندسازی شرکت های پیمانکاری برای خرید و تجهیزات ریلی، بتوان مطابق اهداف توسعه ریلی تعهدات منضم به برنامه را به موقع به انجام رسانید.

وی ادامه داد: شرکت مهندسی ساختمان و تاسیسات راه آهن (بالاست) یکی از شرکت های اقماری راه آهن جمهوری اسلامی ایران است که به تازگی 33 درصد از سهام آن در بازار اول فرابورس عرضه شده است.

سعیدی کیا خاطرنشان کرد: این شرکت برای اولین بار توانسته است با در اختیار داشتن نیروی متخصص و ماشین آلات موردنیاز ریلی در سال 1387 نسبت به حضور در عرصه روسازی ریلی اقدام کند.

وی افزود: شرکت مهندسی ساختمان و تاسیسات راه آهن در امور پیمانکاری و خدماتی از قبیل تعمیر و نگهداری ساختمان و تاسیسات راه آهن و زیرسازی و روسازی خطوط ریلی و ساخت ابنیه فنی و پل های بزرگ و تولید و حمل بالاست کشور در حال فعالیت است.