آرشیو سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۴۵
اخبار خارجی
۱۶

مراکز حساس زادگاه قذافی به تصرف انقلابیون لیبی درآمد

یک فرمانده نیروهای انقلابی لیبی اعلام کرد که انقلابیون در آستانه تصرف کامل شهر «سرت» هستند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، «صلاح مصطفی» یکی از فرماندهان میدانی نیروهای انقلابی اعلام کرد، نیروهای انقلابی در آستانه تصرف کامل شهر سرت هستند. به گفته وی، نیروهای انقلابی از پنج محور در حال پیشروی به سمت مرکز شهر سرت هستند و مناطق زیادی را به تصرف خود درآورده اند.

شماری از هواداران قذافی نیز با روپوش سفید پزشکان و پرستاران از بیمارستان این شهر گریختند. علاوه بر بیمارستان، دانشگاه و یک مرکز متشکل از تعدادی ساختمان برای برگزاری کنفرانس ها به تصرف انقلابیون درآمد.به گفته یکی دیگر از فرماندهان نیروهای انقلابی، شرایط برای تسلط کامل بر شهر سرت باز است و حملات به میدان اصلی شهر تنها به این خاطر به تاخیر افتاده است که غیرنظامیان بتوانند از این شهر خارج شوند. شبکه الجزیره نیز گزارش داد که انقلابیون در شهر سرت خواهرزاده قذافی و یکی از رهبران گردان های امنیتی را دستگیر کردند.از «بنی ولید» نیز خبر می رسد انقلابیون که از محورهای شمالی وارد بخش هایی از این شهر شده و حتی توانسته بودند فرودگاه این شهر را به تصرف خود درآورند، بر اثر آتش شدید هواداران قذافی و با برجای گذاشتن 17 کشته و 50 مجروح، مجبور به عقب نشینی شدند. بنی ولید در 170 کیلومتری جنوب شرقی طرابلس قرار دارد.

در همین حال، «مصطفی عبدالجلیل»، رئیس شورای انتقالی لیبی اعلام کرد آزادی تمام مناطق لیبی طی چند روز آینده محقق خواهد شد.

اظهارات عجیب قذافی

قذافی در جدیدترین پیام خود مدعی شد که تظارات مردم آمریکا علیه «وال استریت» را وی سازماندهی کرده است! وی در پیام خود تحت عنوان «آشوب در برابر آشوب» خطاب به مقامات آمریکایی و کشورهای غربی گفت: هواداران من تظاهرات آمریکایی ها در خیابان وال استریت را سازماندهی کردند.

قذافی در ادامه تاکید کرد: ما خطاب به «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا و تمام هم پیمانان وی از جمله نیروهای ناتو که به لیبی لشگرکشی کردند، می گوییم آیا شما می دانید ما می توانیم در کشور شما آشوب به پا کنیم؟وی در ادامه افزود: شما در جامعه ای زندگی می کنید که همه چیز در آن از طریق پرداخت پول ممکن است، بنابراین با پرداخت میلیون ها دلار که ملت لیبی آن را هزینه می کند، می توانیم زمین زیر پای شما را به لرزه درآوریم و در اطراف شما آتش ایجاد کنیم.