آرشیو سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۴۵
اخبار خارجی
۱۶

لندن را اشغال کنید

جنبش اعتراضی «لندن را اشغال کنید» اعلام موجودیت کرد.

روزنامه انگلیسی «دیلی میل» دیروز طی گزارشی از اعلام موجودیت یک گروه معترض انگلیسی موسوم به جنبش «لندن را اشغال کنید» خبر داد و افزود: این جنبش که به تقلید از جنبش اعتراضی آمریکا موسوم به جنبش «وال استریت را اشغال کنید» اعلام موجودیت کرده تصمیم دارد با جذب هزاران نفر از مردم این کشور مرکز لندن و ساختمان بورس این شهر را به تسخیر خود درآورد.

براساس این گزارش، این جنبش که تاکنون بیش از 3 هزار نفر را عضوگیری اینترنتی کرد، تصمیم دارد در 15 اکتبر (23 مهر) در مرکز لندن چادرهایی را مستقر کرده و به طور شبانه روزی به تحصن ضدسرمایه داری بپردازد.

طبق اعلام این گروه، جنبش «لندن را اشغال کنید» بخشی از یک جنبش جهانی است که نظام ناعادلانه سرمایه داری را هدف قرار داده است.

این گروه نیز با اعلام اینکه «ما 99 درصد هستیم» علیه یک درصد ثروتمند که «تمام امکانات ناعادلانه در اختیارشان قرار دارد» قیام خواهند کرد.

این جنبش در سایت اینترنتی خود ضمن پذیرفتن مسئولیت تظاهرات اخیری که طی آن چند صد معترض انگلیسی پل «وست مینستر» را برای ساعاتی تسخیر کردند تاکید کرد، این جنبش علیه سیستم اقتصادی نامناسب انگلیس شکل گرفته است.

یادآور می شود، چندی پیش بیش از 7 شهر انگلیس از جمله لندن شاهد وقوع شورش های گسترده و پرهزینه علیه نظام سیاسی و اقتصادی و همچنین پلیس نژادپرست انگلیس بود.

در این ناآرامی ها پنج انگلیسی کشته و صدها تن مجروح شدند.

شمار زیادی از معترضان که غالبا سیاهپوست و از قشر فقیر جامعه بودند بازداشت و در دادگاه های شبانه روزی محاکمه شدند.

این محاکمه همچنان ادامه دارد.

نکته قابل توجه اینکه ناآرامی های جاری آمریکا دقیقا ریشه در مشکلاتی دارد که منجر به شورش های چند ماه پیش انگلیس شد.