آرشیو سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۴۵
شهرستان ها
۱۱

برگزاری ششمین جشنواره سراسری نامه ای به امام رضا(ع)

ساری- خبرنگار کیهان:

ششمین جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) در شهرستان ساری برگزار شد.

دبیر ششمین جشنواره سراسری نامه ای به امام رضا(ع) در مراسم آغازین این جشنواره گفت: جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) بزرگ ترین رخداد ملی و فراملی کشور بوده که نگین رویدادهای فرهنگی و هنری ایران اسلامی محسوب می شود.

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی افزود: بر خود می بالیم که در مازندران دیار پر مهر علویان، سرزمین فرهنگ و ایمان میزبان جشنواره سراسری نامه ای به امام رضا(ع) باشیم.

وی با اشاره به اینکه در ششمین جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) تعداد دل نوشته های ارسالی نسبت به جشنواره پنجم با افزایش دو برابری روبه رو بوده است، افزود: این تعداد به 22 هزار و 600 اثر افزایش یافت که این بیانگر روند رو به رشد این رویداد بزرگ نزد افکار عمومی و ارادتمندان به ساحت حضرت امام رضا(ع) بوده است.

ابراهیمی با اشاره به تشکیل ستاد اطلاع رسانی ششمین جشنواره سراسری نامه به امام رضا(ع) با حضور اصحاب رسانه در مازندران افزود: این ستاد با هدف جریان سازی رسانه ای در جشنواره سراسری نامه ای به امام رضا(ع) و همراهی و تعامل هر چه بیشتر رسانه ها با این رویداد تشکیل شده است.

وی به نقش رسانه ها در جریان سازی این رویداد اشاره کرد و گفت: هدف اساسی برگزاری جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) ترویج فرهنگ رضوی در جامعه و مشارکت هنرمندان، فرهیختگان، نخبگان و آحاد مردم در نهادینه کردن فرهنگ آسمانی است که شیفتگان بسیاری دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه از اجرای هنرمندان بومی مازندران همزمان با دهه کرامت در استان خبر داد و گفت: زیارت حرم امام رضا(ع) نزد مازندرانی ها از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده از این رو مراسم چاووشی خوانی برای زائران در روستا و شهرها از رونق بالایی برخوردار است.