آرشیو سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۴۵
شهرستان ها
۱۱

استاندار:قزوین با 60کشور درحوزه صادرات غیرنفتی ارتباط دارد

قزوین - خبرنگارکیهان:

در راستای گسترش و تعمیق مناسبات و همکاری های اقتصادی و تجاری سفیر جمهوری قرقیزستان با استاندار قزوین دیدار و گفت وگو کرد.

احمد عجم در دیدار با سفیر جمهوری قرقیزستان بیان کرد: قرقیزستان ازکشورهای همسایه و مورد علاقه جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود که ریشه مبادلات تجاری و اقتصادی بین این دو کشور به گذشته های دور و تاریخی بازمی گردد.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی استان قزوین افزود: استان قزوین استانی صنعتی و کشاورزی است که تمامی سرمایه گذاری های صنعتی آن توسط بخش خصوصی صورت گرفته و درحال حاضر 150هزار نفر در بخش صنعت استان مشغول به کار هستند.

استاندار قزوین با بیان اینکه نزدیکی قزوین به تهران فرصتی را برای سرمایه گذاری های داخلی و خارجی دراین استان فراهم کرده است گفت: استان قزوین درحال حاضر با 60کشور دنیا در زمینه صادرات غیر نفتی ارتباط دارد و میزان صادرات کشور درسال گذشته به قرقیزستان بالغ بر 31میلیون دلار بوده است که از این میزان 2میلیون و 700هزار دلار متعلق به استان قزوین است.

درادامه سفیر جمهوری قرقیزستان اظهار کرد: روابط قرقیزستان با جمهوری اسلامی ایران در سطح بسیار مناسبی قرار دارد و درحال حاضر 180شرکت و واحد تولیدی درکشور قرقیزستان فعالیت دارند که ازاین تعداد 30 درصد با سرمایه گذاری مشترک طرف خارجی و 70 درصد به طور کامل با سرمایه گذاری ایرانی ها انجام گرفته اند.

مدخان شریف کولوف اعلام کرد: درحوزه مناسبات سیاسی نیز دراکثر مسائل و موضوعات قرقیزستان با جمهوری اسلامی ایران تفاهم دارد و درمناسبات بین المللی همواره پشتیبان و حامی یکدیگر هستند که این بهترین زمینه و بستر برای توسعه مشترک دربخش های تجاری و اقتصادی است.