آرشیو سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۴۵
شهرستان ها
۱۱

کنترل میکروبی و بهداشتی آب شرب خوزستان تشدید می شود

اهواز- خبرنگار کیهان:

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان از افزایش کنترل آزمایش های میکروبی و بهداشتی آب شرب خوزستان همزمان با آغاز پیک دوم وبا در خوزستان خبر داد.

محسن پویا با اعلام این خبر گفت: به منظور پایداری کیفی آب آشامیدنی در شرایط ویژه با توجه به شروع پیک دوم وبا یا التور با آغاز فصل پاییز که از جمله بیماری های بومی خوزستان هستند، اقدامات لازم در راستای افزایش سطح بهداشت آب متناسب با استانداردهای ملی و رهنمودهای سازمان بهداشت جهانی انجام شده است.

وی افزود: برنامه ریزی نظام مند برای تهیه و تامین کلر و مشتقات آن و ساماندهی و توسعه ایستگاه های گندزدایی و ایمن سازی تاسیسات مرتبط به گونه ای انجام شد که طی نیمه اول امسال بیش از 83 دستگاه کلرزنی گازی و 23 دستگاه کلرزنی مایعی نصب و راه اندازی شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا خوزستان، پویا با بیان این مطلب که آزمایشگاه های میکروبی استان به منظور مقابله با بیماری های آب، به خصوص وبا به تجهیزات و دستگاه های پیشرفته و اتوماتیک بدون آلودگی محیطی تجهیز شده اند، تصریح کرد: در 6 ماهه نخست امسال 94 هزار و 848 مورد کلرزنی انجام شده و این درحالی است که تعداد آزمون های میکروبی استان به سه هزار و 510 مورد می رسد.