آرشیو سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۴۵
حوادث
۱۵

موافقت با ایجاد 19 رشته تحصیلی جدید در دانشگاه ها

شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، ایجاد هشت رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و 10 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی و یک رشته تحصیلی در مقطع کاردانی در دانشگاه های کشور را تصویب کرد.

شورای گسترش آموزش عالی با ایجاد رشته های تحصیلی کارشناسی ارشد تاریخ اسلام در دانشگاه پیام نور واحد بین الملل قشم، مدیریت مالی در دانشگاه الزهرا(س)، محیط زیست دریا در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، علوم باغبانی در دانشگاه صنعتی شاهرود، علوم قرآن و حدیث در دانشگاه اراک، نانو شیمی در دانشگاه های تبریز و رازی و کارشناسی ارشد فرش در دانشگاه کاشان موافقت به عمل آورد.

همچنین این شورا ایجاد رشته های کارشناسی مهندسی برق در دانشگاه کاشان، مهندسی معماری در دانشگاه قم، بیوتکنولوژی کشاورزی در مجتمع آموزش عالی جهرم، مکانیک ماشین های کشاورزی در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین، مهندسی مواد در دانشکده فنی و مهندسی گلپایگان، علوم مهندسی و مهندسی شهرسازی در مجتمع آموزش عالی کازرون را تصویب کرد.

بنابراین گزارش، موافقت با ایجاد رشته های کارشناسی ناپیوسته مهندسی سخت افزار کامپیوتر در مرکز آموزش عالی شهرضا و فرش در دانشگاه هنر اسلامی تبریز و رشته کاردانی علمی کاربردی ارتباطات و فناوری اطلاعات در دانشکده فنی مهندسی تربیت حیدریه از دیگر مصوبات شورای گسترش آموزش عالی است.