آرشیو سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۴۵
حوادث
۱۵

پورحیدری اعلام کرد

برنامه های هلال احمر در هفته کاهش اثرات و بلایای طبیعی

سرویس اجتماعی -

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر ایران از برنامه ریزی این مرکز در 50 محور طی هفته کاهش اثرات و بلایای طبیعی در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش کیهان دکتر پورحیدری، دیروز صبح در نشست خبری خود برپایی نمایشگاه های مختلف در کشور، برگزاری مانور امداد و نجات در کوهستان و دریا و جاده، اعزام کاروان های نیکوکاری به مناطق محروم و... را از جمله برنامه های هلال احمر در هفته جاری اعلام کرد.

وی اظهار کرد: در هفته کاهش اثرات و بلایای طبیعی در 50 محور برنامه ریزی کرده است که هدف اصلی آن جلب توجه مردم به مسایل مربوط به حوادث و بلایای طبیعی است.

پورحیدری در ادامه ضمن اشاره به مانور «ساعت صفر» گفت: ساعت صفر زمانی است که یک شهروند در هر منطقه از کشور خبر وقوع زلزله را ارسال می کند و به دنبال دریافت این خبر تمامی تیم های امدادی با تجهیزات کامل در محل آماده می شوند.وی همچنین به برنامه «شب یاد زلزله» که سالی یکبار در کشور برگزار می شود، اظهار کرد: در این برنامه خاطرات شاهدان عینی از حوادث مختلف و دردناک بیان می شود تا مردم وقوع حوادث را در کشور فراموش نکنند و مدیران جامعه تدابیر لازم را در زمینه های مختلف بیاندیشند.

پورحیدری در انتها به مانورهای امداد و نجات در کوهستان، ارتفاعات، جاده و دریا اشاره کرد و گفت: تمامی این مانورها بر آبدیده کردن نیروهای امداد تدارک دیده شده است.

مانور بزرگ امداد و نجات

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از برگزاری مانور و تمرین بزرگ امداد و نجات دریایی در هفته کاهش بلایای طبیعی در بوشهر خبر داد.

محمود مظفر گفت: با توجه به دو هزار و 700 کیلومتر مرز آبی و خطوط ساحلی کشورمان، این مانور بزرگ برای توان افزایی امدادی وحضور سریع امدادگران و نجاتگران هلال احمر در پاسخ گویی به حوادث دریایی برنامه ریزی شده است.

وی تصریح کرد: گروه های شرکت کننده در مانور بزرگ امداد و نجات دریایی که آموزش های تخصصی جستجو و نجات در دریا و بقا در آب را در مراکز تخصصی امداد و نجات سپری کرده اند با استفاده از قایق های نجات آماده، سطوح نجات شناور، وسایل و تجهیزات غواصی، جلیقه و حلقه نجات، قوطی های حاوی مواد دودزا، مشعل دستی و راکت های منور به اجرای تمرین خواهند پرداخت.