آرشیو سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۴۵
حوادث
۱۵

تاجر بین المللی در امور نفت، کلاهبردار از آب درآمد

اصفهان- خبرنگار کیهان:

فردی که از طریق فضای مجازی اینترنت اقدام به کلاهبرداری 35 میلیارد ریالی از یک شرکت کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان با بیان این مطلب اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره کلاهبرداری اینترنتی به مبلغ 355 میلیارد ریال از یک شرکت بزرگ عمرانی و شکایت مدیر این شرکت، موضوع در دستور کار ماموران و متخصصان این پلیس قرار گرفت.

وی درباره جزئیات این کلاهبرداری افزود: در تحقیقات انجام شده از مالباخته، مشخص شد فردی از طریق اینترنت و با ارسال ایمیل هایی به مالباخته خود را از تاجران بزرگ بین المللی در امور نفت و دارای سرمایه ای بالغ بر 736 میلیون دلار معرفی کرده و عنوان کرده که حاضر است با مشارکت وی بخشی از این سرمایه را به کشور وارد و کارخانه احداث کند.

خسروی اضافه کرد: مالباخته نیز تحت تاثیر پیام های این فرد ناشناس مبلغ پنج میلیارد ریال به حساب وی واریز و 350 میلیارد ریال را نیز به صورت چک های بانکی به وی پرداخت کرده بود.

وی گفت: با انجام تحقیقات گسترده میدانی و جمع آوری ادله الکترونیک و مدارک بانکی و ارزی، سرنخ هایی از مخفیگاه متهم به دست آمد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان افزود: با هماهنگی مقام قضایی متهم به نام «احمدرضا-ب» 32 ساله در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از این مخفیگاه مبلغ سه میلیارد و 750 میلیون ریال از وجوه نقدی و 350 میلیارد ریال چک های بانکی کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه با هماهنگی های انجام شده با مقام قضایی اموال کشف شده به مالباخته بازگردانده شد، اعلام کرد: در تحقیقات اولیه از این متهم مشخص شد که وی مشمول غایب بوده و حتی گذرنامه هم نداشته و اسناد و مدارک بانکی و ارزی ارائه شده توسط وی نیز ساختگی و جعلی و فاقد اصالت بوده اند، ضمن اینکه شرکتی که وی اعلام کرده بود وجود خارجی نداشت.