آرشیو سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۴۵
دانشگاه
۱۲

دانشجوی پولی در دکتری غیرقانونی است

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران دانشجویی که پول بدهد و در آزمون شرکت نکرده، ندارد و فکر نمی کنم در دانشگاه های دیگر نیز از این نوع دانشجویان پذیرش شده باشند چون غیرقانونی است.

مهدی قمصری معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت وگو با فارس، درباره پذیرش دانشجویان دوره دکتری با اخذ شهریه، گفت: دانشجوی دوره دکتری که بدون کنکور و با اخذ شهریه پذیرش شود، نداریم. در گذشته دانشگاه تهران دانشجوی دکتری نوبت دوم داشته که همه آنها از طریق آزمون جذب می شدند و نفرات بعد از آنان نیز داوطلبان سهمیه ای بودند.

معاون آموزش دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر دانشگاه تهران دانشجویی که پول بدهد و در آزمون شرکت نکرده، ندارد و فکر نمی کنم در دانشگاه های دیگر نیز از این نوع دانشجویان پذیرش شده باشند چون غیرقانونی است.

وی افزود: ورود به مقطع دکتری یا از طریق آزمون است و یا مربیان دانشگاه ها هستند که برای اخذ مدرک دکتری از طریق وزارت علوم به دانشگاه های مجری معرفی می شوند.

قمصری اظهار داشت: افرادی که بورسیه داخل گرفته اند و از طریق وزارت علوم معرفی می شوند و دانشجویانی که در خارج از کشور مشغول تحصیل بودند و از طریق وزارت علوم با عنوان تبدیل خارج به داخل معرفی می شوند، از دیگر افرادی هستند که برای تحصیل در مقطع دکتری جذب دانشگاه ها می شوند البته نوع دیگر جذب بدون کنکور، جانبازان روشندل هستند که طبق قانون مجلس ثبت نام می کنند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: برای ورود به مقطع دکتری یا باید در آزمون شرکت کرد و یا از طریق 4 مسیر اعلام شده و از طریق وزارت علوم به دانشگاه ها معرفی شوند.