آرشیو سه‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۵۷
اخبار خارجی
۱۶

ورود نیروی دریایی فرانسه به جنگ داخلی سومالی

همزمان با اوج گیری درگیری های شورشیان «الشباب» با نیروهای دولتی و نظامیان کنیایی، نیروی دریایی فرانسه یک شهر ساحلی این کشور را گلوله باران کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، نیروی دریایی فرانسه، شهر «کودای» را در سومالی و در نزدیکی مقر شورشیان الشباب به شدت بمباران کرد.

براساس این گزارش، یک دیپلمات در نایروبی به خبرنگاران گفت: فرانسه حملاتی در سومالی انجام داده است، اما این مداخله نظامی از سوی پاریس تکذیب شده است. این در حالی است که بسیاری از خبرگزاری ها، خبر گلوله باران شدید شهر کودای در سواحل شمالی را از سوی نیروی دریایی فرانسه مخابره کردند، اما کاخ الیزه تاکنون در این مورد سکوت اختیار کرده است.

از سوی دیگر، بر اثر درگیری شدید بین شورشیان الشباب با نیروهای دولتی در موگادیشو پایتخت این کشور، بسیاری از ساکنان پایتخت از ترس جان خود فرار را بر قرار ترجیح دادند. در جنوب این کشور نیز سربازان کنیایی با نزدیک شدن به مقر شبه نظامیان می کوشند مقر الشباب را مورد حمله قرار دهند. گروه الشباب که از دیدگاه بسیاری به عنوان یک گروه وابسته به القاعده درنظر گرفته می شود و به بمب گذاری، ربودن اتباع خارجی و قتل متهم است.