آرشیو سه‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۵۷
اخبار خارجی
۱۶

مردم یمن: تا سرنگونی عبدالله صالح از مقاومت دست برنمی داریم

سرویس خارجی-

به رغم بمباران مناطق مسکونی و تجاری از سوی نیروهای نظامی یمن، انقلابیون اعلام کرده اند که تا سرنگونی علی عبدالله صالح دست از مقاومت برنمی دارند.

تظاهرکنندگان یمنی با حضور در خیابان های صنعا و دیگر شهرهای یمن بار دیگر تاکید کردند که علی عبدالله صالح باید از قدرت کناره گیری کند و به خاطر جنایاتی که در حق مردم بی گناه یمن مرتکب شده محاکمه و مجازات شود.

انقلابیون با سر دادن شعارهایی علیه حکومت علی عبدالله صالح دخالت بیگانگان را محکوم و خواستار تعیین سرنوشت یمن به دست خود یمنی ها شدند. این تظاهرات درحالی صورت گرفت که نیروهای امنیتی علی عبدالله صالح و بسیاری از مزدوران حکومتی که لباس های شخصی بر تن داشتند به تظاهرکنندگان حمله بردند و انقلابیون را هدف سلاح های خود قرار دادند.

طرفداران علی عبدالله صالح با گلوله باران بی هدف تظاهرکنندگان بسیاری از آنان را مجروح کردند.از سوی دیگر، نظامیان حکومتی شهرهای تعز و مناطقی از صنعا را بمباران کردند مزدوران علی عبدالله صالح برخی از انقلابیون را پس از کشتن مثله کرده و در خیابان ها رها می کنند تا مردم را دچار وحشت کنند. مخالفان یمنی اعلام کردند که نظام علی عبدالله صالح متزلزل شده است و دیکتاتور یمنی سرنوشتی مشابه معمر قذافی خواهد داشت.

پیشتر عبداله صالح در یک تصمیم جنون آمیز، از ارتش خواسته بود که مخالفان را قتل عام کند.