آرشیو سه‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۵۷
حوادث
۱۵

انفجار در کلوپ شبانه

پلیس کنیا اعلام کرد که بر اثر انفجار یک نارنجک در یک کلوپ شبانه در نایروبی (پایتخت کنیا)14 تن مجروح شدند که همگی آنها کنیایی بودند.

پلیس کنیا اعلام کرد: تحقیقات اولیه نشان می دهد که یک نارنجک به داخل کلوپ شبانه پرتاب شد و 14 تن بر اثر انفجار آن مجروح شده اند.

این حادثه در حالی رخ داد که سفارت آمریکا در نایروبی نسبت به تهدید حملات قریب الوقوع که احتمالاعلیه خارجی ها انجام خواهد شد، هشدار داده بود. یک هفته پس از اینکه نیروهای کنیا وارد سومالی شدند تا با شبه نظامیان گروه الشباب مقابله کنند، آمریکا چنین هشداری داده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سفارت آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد: اطلاعات موثقی در دست است که نشان می دهد شبه نظامیان به زودی علیه تاسیسات کنیا و مناطقی که خارجی ها در آن جمع می شوند مانند کلوپ های شبانه حمله می کنند.

با این وجود پلیس کنیا انفجار در کلوپ شبانه را مرتبط با هشدارهای اعلام شده ندانست.خبرنگار خبرگزاری فرانسه گزارش داد: در حال حاضر کلوپ شبانه تحت محاصره ده ها پلیس است اما از بیرون نمی توان شاهد خسارت چندانی به ساختمان آن بود.

گفته می شود مجروحان به بیمارستان ملی کنیاتا در نایروبی منتقل شدند. یک پرستار اظهار داشت: 6 تن از آنها دچار مجروحیت شدید در ناحیه صورت و سر شدند در حالی که سایرین از جراحت های سطحی بر روی دست و پاهایشان رنج می برند.

هفته گذشته کنیا سربازان خود را به خاک سومالی فرستاد تا شبه نظامیان الشباب را سرکوب کنند. این شورشیان متهم به ربودن یک گردشگر انگلیسی، یک زن معلول فرانسوی که در بازداشت مرده است و دو امدادرسان اسپانیایی هستند.

گروه الشباب ربودن این اتباع خارجی را تکذیب کرده و مجددا نسبت به انجام حملات تلافی جویانه در کنیا هشدار داده است.