آرشیو سه‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۵۷
اخبار اقتصادی
۴

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام خبر داد

ذخیره سازی بی سابقه مرغ

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: ذخیره سازی بی سابقه مرغ در کشور انجام شده است به طوری که برای تامین نیاز مناسبت های ملی و مذهبی هیچ مشکلی وجود ندارد.

صدراله دولت در گفت وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: در حال حاضر ذخیره سازی بی سابقه مرغ در کشور وجود دارد و از نظر تامین نیاز آینده و مناسبتهای ملی و مذهبی هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در پاسخ به اینکه چه میزان ذخیره سازی مرغ دارید، افزود: اجازه بدهید به آن اشاره نکنم اما به حدی است که تا ماه ها مشکل تامین مرغ در کشور وجود نخواهد داشت.

به گفته وی روزانه 200 الی 300 تن مرغ مازاد در کشور ذخیره می شود و قبلاهم تا 600 تن در روز ذخیره سازی انجام می شد که با تعدیل قیمت میزان خرید را کاهش دادیم.

دولت گفت: میانگین قیمت مرغ آماده طبخ در کشور 3200 تومان است.

وی در پاسخ به اینکه همچنان خرید شما ادامه دارد آیا قصد دارید که قیمت از این هم بالاتر برود، گفت: قیمت در مدت اخیر پایین تر و به ضرر تولیدکنندگان بود با این خریدها قصد داریم قیمت تا 3400 تومان برسد، در اینصورت نفع تولیدکننده هم تامین خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: در حال حاضر نهاده های دامی وارداتی شامل جو، ذرت و سویا و گوشت قرمز از طریق این شرکت ذخیره سازی شده و توزیع می شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام تصریح کرد: با توزیع این نهاده ها قیمت ذرت از کیلوگرمی 578 تومان به 467 تومان رسیده است.