آرشیو سه‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۵۷
اخبار کشور
۲

با حضور معاونین وزرای خارجه دو کشور صورت گرفت: امضای صورتجلسه هفتمین اجلاس کمیته ویژه امنیتی ایران و پاکستان

مدیرکل امنیتی وزارت کشور اعلام کرد که صورتجلسه هفتمین اجلاس کمیته ویژه امنیتی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان به امضای معاونان وزرای دو کشور رسید.

«دمیاد»، مشاور وزیر و مدیرکل امنیتی وزارت کشور اظهار داشت: به منظور تحکیم روابط دوستانه و برادرانه بین دو کشور و بنا به دعوت عبداللهی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران صدیق اکبر، معاون وزیر کشور پاکستان در راس هیاتی در تاریخ 30 مهر الی 1 آبان ماه 1390 جهت شرکت در هفتمین اجلاس کمیته ویژه امنیتی دو کشور به تهران عزیمت نموده و مورد استقبال قرارگرفت.

وی ادامه داد: در این اجلاس با حضور هیات های طرفین مذاکرات سازنده ای در زمینه ارتقا و توسعه روابط و همچنین اجرای مفاد توافقات امضا شده فی مابین در زمینه های امنیتی، انتظامی، مرزی، کنسولی صورت گرفت.

دمیاد گفت: در این اجلاس طرفین با تاکید بر ضرورت اجرای مفاد تفاهم نامه ها و صورت جلسات قبلی کمیته ویژه امنیتی از مذاکرات انجام شده به منظور توسعه همکاری ها و تحقق مصالح مشترک و برقراری امنیت و ثبات در مرزهای دو کشور اعلام رضایت کردند.

وی تصریح کرد: در همین راستا معاونین وزرای دو کشور نسبت به امضای صورت جلسه ای در 6 بند در زمینه مبارزه با تروریسم و جرایم سازمان یافته، مبارزه با مواد مخدر، امنیت و مدیریت امور مرزی، جلوگیری از ترددهای غیرمجاز مرزی، انسداد مرزها، مبارزه با قاچاق سلاح و مهمات، قاچاق انسان و مهاجرت های غیرقانونی، همکاری پلیسی اقدام کردند.