آرشیو سه‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۵۷
اخبار کشور
۳

ماموریت بسیج دانشجویی تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی است

جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور ماموریت اصلی این سازمان را تربیت نیروی تراز برای انقلاب اسلامی دانست.

گنجی در گردهمایی روسای مراکز دانشگاه های علمی کاربردی استان تهران افزود: در تربیت نیرو به چهار اصل مهارتی، تربیتی و اعتقادی، معرفتی و بصیرتی برای رسیدن به این هدف توجه می شود.

وی گفت: در سه دهه گذشته متاسفانه گاهی اوقات شاهد آن بودیم که افرادی در بخشهای مختلف رشد کاریکاتوری داشتند به عنوان مثال افراد در بعد تعهد رشد بالایی داشتند اما در موضوع تخصص ضعیف بودند و بالعکس.

گنجی اضافه کرد: گاهی اوقات افرادی معرفت دینی عمیقی پیدا کرده اند اما نتوانسته اند بین دین و سیاست و حضور در اجتماع سیاسی برای حفظ نظام اسلامی موفق عمل کنند.

جانشین بسیج دانشجویی کشور نقش آفرینی بسیج دانشجویی در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و خدماتی را از دیگر ماموریتها و وظایف این تشکل دانشگاهی بیان کرد و گفت: در همین زمینه مسئله جنگ نرم یکی از نکات اساسی حضور بسیج دانشجویی در برهه های حساس به منظور تقابل و در صورت موفقیت، تهاجم علیه موضوعات نرم دشمن است. گنجی با یادآوری فرمان حضرت امام (ره) در تشکیل بسیج دانشجویی چهار ماه پس از پایان جنگ تحمیلی گفت: این مسئله نشان دهنده آن است که امام راحل با دوراندیشی ژرف خود به درستی درک کرده بودند که موضوعات نرم از چالشهای اصلی فکری و فرهنگی در سالهای آینده خواهد بود.