آرشیو سه‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۵۷
اخبار کشور
۳

خواجه سروی: برگزیدگان پنجمین جشنواره بین المللی فارابی 7 آبان معرفی می شوند

برگزیدگان پنجمین جشنواره بین المللی فارابی هفتم آبان در سالن همایش های برج میلاد معرفی می شوند.

غلامرضا خواجه سروی دبیر پنجمین جشنواره بین المللی فارابی دیروز در نشستی مطبوعاتی با اعلام این خبر، افزود: جشنواره فارابی امسال نیز همچون سال گذشته در بخش های داخلی با 12 گروه و در بخش خارجی با دو گروه، میزبان آثار پژوهشی محققان و اندیشمندان است.

وی تعداد کل آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره پنجم فارابی را دو هزار و 33 عنوان ذکر کرد و در مورد علت کاهش 6/14درصدی آن نسبت به آثار رسیده به جشنواره سال گذشته توضیح داد: از جشنواره اول تا چهارم، آثار پژوهشی مربوط به 10سال اخیر مورد پذیرش و بررسی قرار می گرفت اما در جشنواره امسال، فقط آثار پژوهشی سه سال اخیر پذیرفته شدند و به همین خاطر تعداد آثار ارسالی تاحدودی کاهش یافت.

به گفته خواجه سروی، نزدیک به 85درصد آثار ارسالی به دبیرخانه پنجمین جشنواره فارابی توسط اندیشمندان و پژوهشگران ایرانی و 15درصد توسط صاحبنظران و اندیشمندان خارجی تولید شده است.

وی هدف کلی برگزاری جشنواره فارابی را تمهید و تقویت زمینه های مساعد، توجه بلیغ به ضرورت تولید دانش درخور نیازهای بومی جامعه پیشرو اسلامی و ایجاد ظرفیت های انگیزشی و حمایتی اقبال به پژوهش و نوآوری در عرصه علوم انسانی و اسلامی عنوان کرد.