آرشیو سه‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۵۷
دانشگاه
۱۲

علت تاخیر در معرفی رئیس دانشگاه آزاد

در حالی حدود یک ماه از زمان تعیین شده برای معرفی رئیس جدید دانشگاه آزاد می گذرد که شاهد اظهار نظرهای مختلفی از سوی وزیر علوم هستیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، شورای عالی انقلاب فرهنگی طی آخرین جلسه ای که برای روشن شدن وضعیت دانشگاه آزاد در شهریور ماه برگزار کرد، مقرر کرد که وزیر علوم متولی برگزاری جلسه اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد شده و طی برگزاری این جلسه، نتایج آن را به منظور تعیین تکلیف وضعیت این دانشگاه و معرفی ریاست جدید آن، به شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کند.

در این فاصله زمانی اخبار و اظهارنظرهای متعددی درباره این مسئله مطرح شد که گمان زنی بر سر شخص مورد نظر برای پست ریاست دانشگاه و اعلام موضع هیئت امنا مبنی بر اینکه تا برگزاری انتخابات نتیجه ای از برگزاری این جلسه اعلام نخواهد شد، از آن دسته اخبار به شمار می رفت.

در این میان از یک سو شورای عالی انقلاب فرهنگی این وظیفه را بر دوش وزیر علوم نهاد و از سوی دیگر وزیر علوم تحت الشعاع چنین اخبار و اظهارنظرهایی بود.

بر این اساس، دکتر دانشجو موضع رسمی خود را در خصوص برگزاری این جلسه و روشن شدن وضعیت دانشگاه آزاد اعلام کرد و گفت: مسئولیت من به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در قانون مشخص است و چنین اختیار و وظیفه ای که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی بر عهده من محول شده، در حیطه کاری من تعیین نشده است.

همچنین وزیر علوم نسبت به برخی اخبار مبنی بر اینکه تا قبل از برگزاری انتخابات مجلس وضعیت ریاست دانشگاه آزاد مشخص نخواهد شد و تصمیم نهایی به بعد از انتخابات موکول می شود نیز عنوان کرد: اگر اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی یا هر کارشناس دیگری تصور می کند که کسی بهتر از من می تواند در این باره اقدام کند، از نظر من مشکلی ندارد من این ماموریت را به او واگذار می کنم.

بر این اساس، دکتر دانشجو اظهار کرد: برگزاری جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد هیچ ارتباطی به انتخابات مجلس ندارد و هر وقت بستر مناسب فراهم شود، این جلسه را برگزار می کنم.