آرشیو چهارشنبه ۴ آبان ۱۳۹۰، شماره ۴۹۲۴
داخلی
۳

آیت الله علوی گرگانی: رمز پیروزی و تداوم انقلاب اطاعت از رهبری است

یکی از مراجع تقلید قم گفت: رمز پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، اطاعت از خداوند، فرستادگان او، مراجع تقلید و در حال حاضر رهبری نظام است.

آیت الله سیدمحمد علوی گرگانی در دیدار با جمعی از افسران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار کرد: خداوند در قرآن می فرماید: «اگر خواهان قبولی اعمال خود هستید باید از خداوند و فرستاده او یعنی انبیای الهی اطاعت کنید» که این مسئله خطاب به کسانی است که ایمان آورده و به دنبال قبولی عمل خود هستند.

وی افزود: اطاعت از رسولان الهی و ائمه اطهار(ع) و نیز اطاعت از مراجع تقلید و رهبری، همه در راستای اطاعت از خداوند است زیرا خداوند خود فرموده که اطاعت از فرستادگان او، اطاعت از پروردگار تلقی می شود. ایشان در ادامه تصریح کردند: امام زمان(عج) در حدیث معروفی دستور داده است که مسلمانان در دوران غیبت در مسائل و حوادث پیش رو باید به راویان حدیث آنان مراجعه کنند، یعنی کسانی که حلال و حرام الهی را تشخیص داده و کلام ائمه اطهار(ع) را درک می کنند. این مرجع تقلید با اشاره به اینکه علما و مراجع در شرایط کنونی حجت خداوند در زمین هستند، گفت: مردم جامعه اسلامی باید در زمان مشکلات از جمله دفاع از کشور در مقابل دشمنان، گوش به فرمان فرماندهی واحد که خصوصیات او را امام زمان(عج) مشخص کرده، باشند. وی افزود: قرآن می فرماید همه شما باید مطیع خدا و پیامبر او باشید و اگر اطاعت نکنید تمام اعمال شما به هدر می رود زیرا مایه اصلی تمام اعمال، اطاعت از خداست.