آرشیو چهارشنبه ۴ آبان ۱۳۹۰، شماره ۴۹۲۴
دانش
۵

خبر

پروتئین سویا سودمندتر از پروتئین شیر

پروتئین سویا منبعی غنی برای تامین کلسترول خوب است.

یک بررسی جدید نشان داد: مکمل هایی که از پروتئین سویا تهیه می شوند در مقایسه با مکمل های تهیه شده از پروتئین شیر، منبع غنی تری از کلسترول خوب یا HDL هستند و مصرف آنها موجب افزایش میزان کلسترول سودمند در خون می شود. در این پژوهش تاثیر مکمل های پروتئین سویا و شیر بر چربی های بدن در بزرگسالان بررسی شده است.

جوشانده هسته خرما برای درمان سنگ کلیه مفید است

یک متخصص گیاهان دارویی گفت: برخلاف تصور عموم، مصرف خرما نه تنها جوش های جوانی را بدتر نمی کند بلکه آنها را بهبود می بخشد و جوشانده هسته آن برای درمان سنگ کلیه مفید است. مصطفی حاتمی افزود: خرما میوه بهشتی است که از سرطان جلوگیری می کند و عضلات را قوی و محکم می کند چرا که خرما حاوی ویتامین های A، B، C، E و مواد قندی و آهن است.

آیروبیک، مغز را جوان نگه می دارد

متخصصان دانشکده پزشکی «کاپل هیل» در دانشگاه کارولینای شمالی تاکید کردند که تمرینات آیروبیک تاثیر چشمگیری در جوان نگه داشتن عروق مغزی دارند.

متخصصان در بررسی های جدید خود دریافته اند این نوع فعالیت بدنی در افراد سالمند کمک می کند عروق خونی در قشر مخ سالم تر و فعال تر بماند. این متخصصان در پایان آزمایشات خود خاطرنشان کردند: بطور معمول با بالارفتن سن، عروق مغز تنگ تر می شود اما در این بررسی ها معلوم شد سالمندانی که فعالیت و تحرک بدنی داشته اند، عروق مغزی شان نسبت به سن آنها، جوان تر از سالمندانی بود که فاقد تحرک بدنی بودند.