آرشیو چهارشنبه ۴ آبان ۱۳۹۰، شماره ۴۹۲۴
حوادث
۲۶

پس از اهدای اعضای بدن فرزندشان

والدین جوان بسیجی عاملان قتل را بخشیدند

گروه حوادث پدر ومادر جوان بسیجی که اعضای بدن فرزندشان را به بیماران نیازمند اهدا کرده بودند، عاملان قتل وی را نیز بخشیدند.

به گزارش خبرنگار جنایی ما، رسیدگی به این پرونده از صبح 21 مرداد امسال و به دنبال تماس مسئولان بیمارستانی در شمال تهران با ماموران کلانتری ولنجک در دستور کار پلیس قرار گرفت.

ماموران در بررسی های مقدماتی دریافتند سعید – 19 ساله – در جریان درگیری خیابانی، به علت ضربه شدید سر دچار مرگ مغزی شده است. با اعلام موضوع به محمد شهریاری – بازپرس کشیک ویژه قتل – تحقیقات جنایی در این باره کلید خورد. یکی از همسایه ها که شاهد حادثه بود به کارآگاهان گفت: حدود ساعت 4 صبح دو سرنشین یک موتوسیکلت را در حال تعقیب یک پسر موتورسوار دیدم.

ناگهان پسر جوان کنترل موتوسیکلت را از دست داد و با سرعت به دیوار ساختمان برخورد کرد. دو موتورسوار هم با دیدن این صحنه از محل گریختند. ما هم با کمک چند تن دیگر پسر جوان را به بیمارستان رساندیم.از سوی دیگر وقتی پزشکان مرگ مغزی پسر جوان را تایید کردند پدر و مادر پسر بسیجی نیز در اقدامی خداپسندانه اعضای بدن پسرشان را به بیماران نیازمند اهدا کردند. در ادامه تحقیقات ویژه تیم جنایی برای شناسایی و دستگیری عاملان حادثه وارد مرحله تازه ای شد. سرانجام یک هفته بعد کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی متهمان فراری را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند. آنها پس از انتقال به شعبه اول بازپرسی دادسرای جنایی ضمن اعتراف به تعقیب و گریز گفتند: ما نمی خواستیم چنین اتفاق شومی رخ دهد. چراکه بر سر موضوعی درگیر شده بودیم که او فرار کرد و ما هم تعقیبش کردیم تا متوقفش کنیم اما ناگهان او با دیوار برخورد کرد.بدین ترتیب متهمان پس از بازداشت برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان قرار گرفتند.

در حالی که دو متهم بشدت اظهار ندامت و پشیمانی می کردند بازپرس جنایی صبح دوشنبه – دوم آبان – در آخرین جلسه بازجویی از متهمان و در حضور پدر و مادر مقتول پس از ساعت ها گفت وگو با اولیای دم سرانجام موفق به جلب رضایت آنها شد. والدین سعید در حالی که بشدت متاثر بودند رو به قاضی گفتند: ما با بخشش اعضای بدن پسرمان به چند انسان زندگی دوباره بخشیدیم. امروز هم به خاطر خدا از قصاص – اعدام – دو جوان گذشت می کنیم.