آرشیو چهارشنبه ۴ آبان ۱۳۹۰، شماره ۴۹۲۴
ایران اقتصادی
۷

وزیر نفت ونزوئلا: نفت 100 دلاری مطلوب تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است

به گزارش رویترز، رافائل رامیرز اعلام کرد: نفت 100 دلاری برای تولیدکنندگان، مصرف کنندگان و رشد اقتصاد جهانی مطلوب است.

بهای نفت خام شاخص دبلیو.تی.آی در پایان معاملات روز دوشنبه هفته جاری بازار نیویورک با 4/4 درصد رشد به 91 دلار و 27 سنت درهر بشکه رسید.رامیرز در حاشیه نشست اتحادیه انرژی کشورهای منطقه کارائیب با عنوان «پترو کارائیب» در نیکاراگوئه به خبرنگاران گفت: تحولات اقتصادی جهان تاثیری بر بهای نفت نداشته و ما معتقدیم نفت 100 دلاری برای رشد اقتصادی جهان و کشورهای تولیدکننده مطلوب است.

این اتحادیه که در سال 2005 تاسیس شده است، به کشورهای این منطقه اجازه می دهد نفت ونزوئلارا با شرایط مطلوب خریداری کنند.

وزیر نفت ونزوئلابا بیان این که کشورهای عضو اتحادیه پترو کارائیب 45 درصد امنیت انرژی جهان را تامین می کنند، گفت: ونزوئلادر نشست آینده اوپک بر پایبندی اعضای اوپک به سهمیه های تولید تاکید می کند.

12 عضو اوپک که بیش از یک سوم نفت خام جهان را تولید می کنند، 18 خرداد در یکصد و پنجاه و نهمین نشست عادی خود در وین اتریش برای هشتمین بار پیاپی تصمیم گرفتند سهمیه های تولید را در همان سطح 24 میلیون و 845 هزار بشکه در روز تثبیت کنند. اعضای اوپک به منظور بررسی سیاست های تولید خود 14 دسامبر (23 آذر) در وین اتریش گردهم می آیند.

جهش 3 دلاری بهای نفت امریکا

بهای هر بشکه نفت خام در پایان معاملات روز دوشنبه (دوم آبان ماه) بازار نیویورک با سه دلار و 87 سنت افزایش، به 91 دلار و 27 سنت رسید. همچنین بهای نفت خام شیرین سبک پایه بورس نیویورک (دبلیو.تی.آی) برای تحویل در ماه دسامبر، با سه دلار و 87 سنت افزایش، به 91 دلار و 27 سنت برای هر بشکه رسید.در بازار آی.سی.ای لندن، بهای نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه دسامبر، با یک دلار و 89 سنت افزایش، در سطح 111 دلار و 45 سنت تثبیت شد.