آرشیو چهارشنبه ۴ آبان ۱۳۹۰، شماره ۴۹۲۴
توسعه
۸

ورود کنتورهای 150 هزار تومانی گاز به بازار

مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز با اشاره به آغاز نصب و راه اندازی کنتورهای هوشمند گاز با هزینه تقریبی 120 تا 150 هزار تومان، جزئیات نسل جدید کنتورهای جرمی حرارتی مشترکان خانگی را تشریح کرد.

مجتبی شیخ بهایی درباره آخرین وضعیت نصب و راه اندازی کنتورهای هوشمند گاز گفت: از سال گذشته نصب و راه اندازی 10 هزار کنتور هوشمند گاز برای مشترکان خانگی در دستور کار قرار گرفته بود.

وی با اعلام این که از ابتدای سال جاری تاکنون نصب و راه اندازی یک هزار کنتور هوشمند گاز در سطح استان تهران و برخی از کلانشهرهای کشور آغاز شده است، تصریح کرد: با نصب این تعداد کنتور، مراحل آزمایشی و مطالعاتی به منظور مرتفع شدن برخی از مشکلات و نواقص احتمالی هدفگذاری شده است.

این مقام مسئول درباره هزینه تولید هر دستگاه کنتور هوشمند توضیح داد: هنوز برآورد نهایی برای تعیین قیمت این نسل جدید کنتورهای گاز مشترکان خانگی و تجاری انجام نشده است.. وی با یادآوری این که تاکنون مراحل بومی سازی و تولید داخلی کنتورهای هوشمند گاز در سطح کشور آغاز شده است، تبیین کرد: از سوی دیگر نصب و راه اندازی کنتورهای حرارتی گاز هم در دستور کار قرار دارد.

شیخ بهایی با اعلام این که بر این اساس نصب و راه اندازی 10 هزار کنتور هوشمند حرارتی گاز باید انجام شود، تاکید کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری نصب و راه اندازی کنتورهای جرمی حرارتی هم در برخی از نقاط کشور آغاز شود. نصب و راه اندازی کنتورهای هوشمند گاز از دیگر برنامه های دولت برای کاهش خطای انسانی در محاسبه صورتحساب گاز مشترکان و به حداقل رساندن آمارهای دستکاری کنتورهای فعلی گاز است.