آرشیو شنبه ۷ آبان ۱۳۹۰، شماره ۲۴۹۳
اقتصاددانان ایرانی
۲۸
پرونده

امروز و فردا بخوانید

اقتصاددان فروتن

هوشیار رستمی

پرونده ای درباره دکتر تمدن جهرمی

مقالاتی از دکتر علی طیب نیا، دکتر محسن رنانی، مصطفی ملکیان، دکتر یدالله دادگر، دکتر پویا جبل عاملی و غیره، همراه با گفت وگویی با دکتر تمدن جهرمی

اقتصاددان فروتن

در بزرگداشت دکترمحمدحسین تمدن جهرمی

محسن رنجبر- باید قدر بزرگانمان را بدانیم و سخت نیکوی شان بداریم، وگر نه در چاهی می افتیم که کوچک ها و کم مایگان برایمان کنده اند. بگذریم که در این میان ممکن است تفاوت هایی میان اندیشه هایمان باشد؛ که تفاوت، روغنی است که چرخ های ماشین رشد و تعالی را روان می کند.

و محمد حسین تمدن جهرمی بزرگ است. برای رشد و اعتلای جامعه ایرانی سخت کوشیده و دود چراغ خورده و دل سوزانده و نوشته و شاگرد تربیت کرده. او را به فروتنی و افتادگی اش می شناسند؛ همان قدر که به دانشش. با وجود حال نا خوشی که لابد هوای همیشه سرد و دود گرفته تهران برایش سوغات آورده، فروتنانه به پرسش های ما پاسخ داد.این نخستین برگ از دفتری است که می کوشیم در بزرگداشت اقتصاد دانان بزرگ ایران بنویسیم. بزرگداشت تمدن و همتایانش، نه نیاز آنها که نیاز ما است؛ که باید بزرگان مان را بشناسیم و بر صدر بنشانیم؛ که کوچک ها روز گار مان را سیاه می کنند.به محمد حسین تمدن جهرمی سلام می کنیم. هر کجا هست، دمش گرم و سرش خوش باد.