آرشیو پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۶۵
اخبار کشور
۱۴

پاسخ به جو سازی ضد انقلاب

سقای بی ریا: گرین کارت تابعیت نیست

مسئول دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، توضیحاتی درباره گرین کارت حجت الاسلام آقا تهرانی ارائه کرد.

حجت الاسلام ناصر سقای بی ریا مسئول دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در واکنش به جنجال رسانه ای در خصوص برخورداری حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی از گرین کارت و مغایرت این مساله با قوانین جمهوری اسلامی ایران، گفت: این مساله اشتباه فاحشی است که یا در اثر کم اطلاعی و یا بی سوادی اتفاق افتاده و یا افراد این مساله را می دانستند و عمدا این اشتباه را دامن زدند.

حجت الاسلام سقای بی ریا گفت: گرین کارت تابعیت نیست، تابعیت اصطلاحا»ستیزن شیپ«است، گرین کارت یک ویزای دائمی است که به کسانی که 5 سال در آمریکا ساکن باشند تعلق می گیرد و مستلزم هیچ گونه قسم و امثال آن نیز نیست.

وی با بیان اینکه داشتن گرین کارت خلاف قانون جمهوری اسلامی هم نیست، ابراز داشت: در حال حاضر عده ای از کارمندان دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی در واشنگتن گرین کارت دارند و این مساله نه تنها مخالف قوانین کشور نیست، بلکه جمهوری اسلامی ایران تلاش دارد برای کارمندان وزارت امور خارجه گرین کارت تهیه کند تا رفت و آمدشان تسهیل شود.

حجت الاسلام سقای بی ریا در ادامه این گفتگو به رسانیوز گفت: در نیویورک نیز کارمندان ما در هیات کنسولگری و سفرای بین المللی که در سازمان ملل هستند نیز بعضا گرین کارت دارند.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تاکید کرد: گرین کارت یک مدرک سکونت در کشور آمریکا است که به کسانی که در آنجا ساکن هستند اجازه می دهد تردد بدون تقاضای ویزا داشته باشند.

حجت الاسلام سقای بی ریا افزود: شاهد بر اینکه گرین کارت تابعیت نیست، این است که برای کسانی که گرین کارت دارند گذرنامه آمریکایی صادر نمی شود و با وجود این کارت رفت و آمدهایشان روی گذرنامه ای که از کشور خودشان دارند صورت می گیرد.