آرشیو پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۶۵
اخبار اقتصادی
۴

رای اعتماد مجلس به وزیر اقتصاد شاخص بورس را بالابرد

رای اعتماد مجلس به وزیر اقتصاد باعث بازگشت بورس به مدار رشد شد.

به گزارش ایسنا در حالی که بورس کشور در روزهای اخیر به دلیل برگزاری جلسه استیضاح وزیر اقتصاد در نگرانی و بی تحرکی به سر می برد با رای اعتماد مجدد نمایندگان به وزیر اقتصاد، مسئولان بازار سرمایه و سهامداران بورس کشور نفس راحتی کشیدند و بورس تهران در سایه این اتفاق مثبت شد.

به این ترتیب بازگشت وزیر اقتصاد به وزارتخانه خود باعث بازگشت شاخص از مسیر رفته شد و این اتفاق موجب شد تا شاخص بورس از کانال 25 هزار واحدی نجات پیدا کرده و بار دیگر در کانال 26 هزار واحدی قرار بگیرد.

علی رغم افت شاخص بورس های بزرگ دنیا و با حاکم شدن جو روانی مثبت در بازار روز چهارشنبه، سهام بیشتر شرکت ها با رشد نسبی قیمت روبرو شدند، در این میان شرکت های سرمایه گذاری غدیر، بانک انصار، سایپا، بانک ملت، بانک پاسارگاد موجب رشد 76 درصدی شاخص و بازگشت آن به مدار 26 هزار واحدی شدند.

این در حالی است که بازگشت وزیر اقتصاد به دولت یکی از عوامل موثر بر رشد بازار است و برای تثبیت آن باید عوامل دیگری چون رشد قیمت های جهانی و آرامش در شرایط سیاسی و اقتصادی ایجاد شود تا بورس کشور بتواند در سایه حمایت ها به شرایط رونق گذشته بازگردد.

بنابراین گزارش در بازار روز چهارشنبه 129 میلیون سهم به ارزش 328 هزار و 608 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به 123 هزار میلیارد تومان رسید.