آرشیو پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۶۵
اخبار خارجی
۱۶

روسیه: اجازه نمی دهیم فاجعه لیبی در سوریه تکرار شود

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که کشورش هرگز اجازه نخواهد داد فاجعه لیبی در سوریه تکرار شود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سرگئی لاوروف در حاشیه نخستین همایش مذاکرات استراتژیک میان شورای همکاری خلیج فارس و روسیه در ابوظبی گفت که کشورش هرگز اجازه نخواهد داد وقایع لیبی در سوریه تکرار شود و روسیه در این مورد از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد.

وزیرخارجه روسیه از مخالفان نظام سوریه خواست با دولت مذاکره و مسائل کشورشان را حل وفصل کنند.

لاوروف تاکید کرد، مسکو هرگز اجازه انزوای بین المللی سوریه را نخواهد داد و اگر اتفاق منفی برای سوریه بیفتد بسیاری از کشورهای منطقه متحمل خسارت ها و عواقب بحران سوریه خواهند شد.

فیصل المقداد معاون وزیرخارجه سوریه نیز طی اظهاراتی اعلام کرد که کشورش تحت فشار شدید خارجی است چون سیاست های آمریکا را نمی پذیرد.

وی افزود، بسیاری از سازمان ها و نهادهای بین المللی به دلیل قضاوت در مورد سوریه براساس شایعات اعتبار خود را از دست داده اند.

المقداد گفت، سوریه ده ها شهروند و بیش از 1200 نیروی ارتش خود را در درگیری با گروهک های تروریستی از دست داده اما این سازمان ها حقایق سوریه را نمی بینند.

وی تاکید کرد، افراد مسلح در سوریه از خارج حمایت می شوند و سلاح ها و تجهیزات آنان از مرزهای ترکیه، لبنان و عراق وارد کشور می شود.

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که تلویزیون رسمی سوریه اعلام کرد که دمشق با کمیته وزیران اتحادیه عرب درباره نسخه نهایی طرح این اتحادیه به توافق رسیده مفاد آن به طور رسمی امروز اعلام می شود.

به گزارش خبرگزاری العالم، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) و تلویزیون رسمی این کشور اعلام کردند که قرار است نشستی میان سوریه و نمایندگان اتحادیه عرب در قاهره صورت گیرد تا درباره طرح اتحادیه عرب توافق نهایی صورت گیرد و در این رابطه بیانیه ای منتشر شود.

پیش از این هیئت سوری که در نشست وزیران خارجه عرب در دوحه پایتخت قطر شرکت کرده بود.