آرشیو پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۶۵
شهرستان ها
۱۱

جشنواره قصه گویی در قزوین برگزار شد

قزوین- خبرنگار کیهان:

مرحله استانی پانزدهمین جشنواره قصه گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین برگزار شد.

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در حاشیه برگزاری جشنواره قصه گویی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: قصه گویی پل انتقال فرهنگ و تمدن امروز و دیروز به آیندگان جامعه است.

طیب ملک پور ادامه داد: قصه ها به ویژه قصه های قرآنی گنجینه هایی هستند که درس درست زندگی کردن را به ما می آموزند.

وی اضافه کرد: در پانزدهمین جشنواره قصه گویی 21 قصه گو در سه بخش موضوعات دفاع مقدس، چهار بانوی ادیان و آزاد شرکت کردند که هدیه پرارزش، آهوی گردن دراز، هدیه های بهشتی، ذکر نور، پیمان کوه و غیره از جمله قصه هایی است که در این جشنواره ارائه می شود.

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین افزود: قصه گویی به دو روش با ابزار و بدون ابزار صورت می گیرد و دو داور استانی و یک داور کشوری قصه گویی در این جشنواره را ارزیابی می کنند.

وی عنوان کرد: خلاقیت در سازماندهی و پرداخت قصه، نوآوری در شیوه اجرای قصه و توانایی بیان قصه مناسب با نیاز، از جمله ملاک های داوری جشنواره قصه گویی است.

ملک پور با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره اظهار کرد: هدف از برگزاری جشنواره قصه گویی احیای هنر سنتی، انسانی و اجتماعی است و این هنر به عنوان یکی از ابزارهای اصلی انتقال مفاهیم و ارزش ها است که هم مادران و هم مربیان می توانند مفاهیم مورد نظر خود را با استفاده از این هنر القا کنند.