آرشیو پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۰، شماره ۲۳۰۲
حوادث
۱۱

رییس اینترپل خبرداد: روزانه یک میلیون تن در جهان قربانی جرایم اینترنتی می شوند

رییس پلیس بین الملل گفت: در هر ثانیه 14 نفر و روزانه یک میلیون نفر قربانی جرایم اینترنتی می شوند.

به گزارش ایسنا، خوبون هویی، رییس پلیس بین الملل در هشتادمین مجمع عمومی پلیس بین الملل در «هانوی» پایتخت ویتنام گفت: در بررسی اخیر شرکت امنیت فناوری اطلاعات ثابت شده که هزینه سالانه جرایم اینترنتی در جهان 400 میلیارد دلار است و هر ثانیه 14 نفر قربانی این جرایم می شوند.

وی گفت: هزینه سالانه جرایم اینترنتی در کل جهان بالغ بر 400 میلیارد دلار برآورد شده است که این رقم بیش از مبلغ کل فروش جهانی «ماری جوانا» و «کوکایین» در بازار سیاه است.

هویی خاطرنشان کرد: تعداد قربانیان جرایم اینترنتی در هر ثانیه برابر با 14 نفر و روزانه بیش از یک میلیون نفر است و بر این اساس مقابله موفق با این تهدیدها نیازمند نگاهی کلی و همکاری جمعی بخش دولتی و خصوصی است.

به گفته رییس پلیس بین الملل برگزاری مجمع عمومی فرصتی مناسب برای بررسی جمعی چشم انداز امنیتی و اتخاذ ره یافتی مناسب برای اجرای قانون است. وی با تاکید بر اینکه مقابله با تهدیدهای امنیتی موجود و نوظهور با توجه به سرعت بی سابقه تحولات امنیتی نیازمند رصد دایمی و ایجاد و توسعه استراتژی های پایدار است گفت: حفظ هوشیاری در مقابله با تهدیدهای امنیتی دراز مدت همچون تروریسم، موادمخدر، قاچاق انسان و فساد یک ضرورت است.

رییس پلیس بین الملل افزود: از طرفی دیگر، بهره مندی از اینترنت و فناوری های پیشرفته بر پیچیدگی مجرم ها افزوده و میزان ارتکاب جرایم سایبری را افزایش داده است.

هشتادمین مجمع عمومی پلیس بین الملل (اینترپل) با حضور 630 رییس پلیس و مجریان ارشد قانون از 142 کشور جهان از روز سه شنبه در شهر هانوی پایتخت ویتنام آغاز به کار کرده است که هیاتی از پلیس جمهوری اسلامی ایران نیز در این اجلاس حضور دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری «تان نین»، تقویت همکاری ها در مبارزه با جرایم فراملی، تبادل تجارب و برنامه ریزی برای آینده و توسعه نقش اینترپل در مبارزه با جرایمی همچون سوءاستفاده جنسی از کودکان در اینترنت، دزدی دریایی، قاچاق اسلحه از جمله اهداف این نشست چهار روزه است.