آرشیو چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰، شماره ۲۳۰۶
سیاست
۲

متکی و اژه یی تکذیب کردند

متکی در جریان سفر کاری به سنگال، آن هم حین مذاکره از سمت خود برکنار شد که خبر آن را طرف سنگالی به او داد. اما احمدی نژاد در سخنان هفته پیش خود، روایت متفاوتی را از موضوع بیان کرده و از جلسه یی پیش از سفر متکی خبر داده است که طی آن به متکی گفته دیگر او را وزیر نمی داند، اما متکی بدون توجه به سخنان رییس خود با هواپیمای اختصاصی به سنگال می رود. البته احمدی نژاد اصرار دارد که به مسوولان دفتر گفته بود حکم عزل را بعد از بازگشت متکی منتشر کنند، اما ظاهرا آنان خلاف این امر عمل می کنند و وقتی پنج دقیقه پس از نشر خبر از مسوولان سایت می خواهد که آن را حذف کنند، پاسخ می شنود که دیر شده است. حالامتکی می گوید که درباره آن جلسه شبانه هم بعدها سخن خواهد گفت.

ظاهرا مشکل احمدی نژاد با وزیر خارجه وقت، همانند مشکلی بوده که با اژه یی داشته است: معاونان و زیر دستان. احمدی نژاد برای طرفدارانش گفت که «سه چهار دیپلمات را که بنده مخالف اعزام اینها به کشورهای غربی بودم، ایشان به غرب اعزام کرد و آنها هم رفتند و پناهنده شدند. بعد از سفر نیویورک، در جلسه یی قضیه بررسی شد و بنا شد ایشان عوض شوند. لازم به ذکر است که من در دور دوم دولت با ایشان دیگر کاری نداشتم و تمام کارهای بین المللی به عهده خودم بود.»

باید منتظر ماند که در آینده، زنجیره سخنان احمدی نژاد درباره همکاران سابق و رقیبانش ادامه یابد، مخصوصا آنکه وی به مخاطبان سخنان اخیرش وعده داد که «ماه آینده منتظر جلسه بعدی باشند»: جلساتی که مخاطبانی بیش از حاضرین در آن دارد و گوینده ترجیح می دهد محتوایش را غیر مستقیم و از طریق سایت های هوادار منتشر کند تا هم سخنش به گوش افراد مورد نظر برسد و هم مسوولیت آن را بر عهده نگیرد.