آرشیو چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰، شماره ۲۳۰۶
صفحه آخر
۱۶
یادداشت

همه چیز سلیقه یی شده

حسین زوین

در برنامه جمعه شب «سینمای هفت» که هر هفته با اجرای فریدون جیرانی پخش می شود، خانم «مریلازارعی» نایب رییس انجمن بازیگران، در مورد مصاحبه اهانت آمیز آقای سلحشور مطالبی بیان داشت که قطعات موردتوجه مردم قرار گرفته است.

خانم زارعی با متانت و نزاکت تحسین برانگیز از بی توجهی و سکوت مسوولان و بعضی از دست اندرکاران هنری و سینمایی گلایه داشت.

وی در بخشی از سخنان خود که نشان از تاثر و دلسوختگی اهالی سینما و بویژه بانوان هنرمند و فرهیخته داشت، گفت: مگر ما دختران و خواهران شما نیستیم، مگر ما همه وجود و سرمایه خود را در خدمت مردم و هنر این سرزمین قرار نداده ایم - آن هم با این همه محدودیت ها و حرف و حدیث ها - مگر ما فرزندان این آب و خاک و فرزندان شما نیستیم...

آیا سزاوار است یک نفر که خود را متعلق به جامعه هنری می داند، با کمال گستاخی سر در آورد و هرچه می خواهد بگوید؟ و بعد هم در مصاحبه های دیگر با عذر بدتر از گناه، حرف های قبلی را به نوعی دیگر تایید کند؟

خانم زارعی به عنوان نماینده هنرمندان سینما و بویژه خانم های هنرمند از این گله داشت که چرا دست اندرکاران و اهل فرهنگ و هنر و قلم در مقابل این یاوه گویی ها آنطور که باید موضع گیری نمی کنند در حالی که در مواردی کم اهمیت تر صدای همه درمی آید و روزها و هفته ها بحث های داغ رسانه یی و مطبوعاتی گوش فلک را کر می کند.

متاسفانه امروز در جامعه ما همه چیز سلیقه یی و بعضا دستوری شده، در یک مورد مطلبی را آنقدر کش می دهند که اصل مطلب و برخوردی که باید با موضوع صورت بگیرد فراموش می شود و حاشیه بر متن غلبه می کند و در موضوعی دیگر می گویند مطلب را نباید رسانه یی کرد و افکار عمومی را برآشفت. ضرورت اینگونه پیگیری ها از آنجا بیشتر ناشی می شود که این افراد حامیان و مشوقانی هم دارند که اگر به خودشان واگذارده شوند، مدعی چیزهای دیگری نیز می شوند.

روزنامه نگار