آرشیو شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۷۶
اجتماعی
۷

به پیامک های مشکوک جواب ندهید

معاون اجتماعی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا گفت: به برخی از افراد پیامک هایی ارسال می شود تا از این طریق اطلاعات شخصی آنان به دست آید، اما این مشترکان به هیچ عنوان اقدام به ارسال اطلاعات خود نکرده و پاسخی به این گونه پیامک ها ندهند.

سرهنگ سید محسن میربهرسی بیان داشت: از آنجایی که مجرمان سایبری هر روز به دنبال شگردهای جدیدی برای کلاهبرداری هستند این بار کلاهبرداری ها به سمت تلفن های همراه گرایش پیدا کرده است.

تمام نکات ایمنی دراستفاده از گوشی تلفن همراه و همچنین رایانه ها می بایست مدنظر قرارگیرد چرا که بسیاری از ویروس ها درتلفن های همراه کاربری داشته و از طریق آنها می توان اطلاعات دیگران را مورد استفاده قرارداد.

کاربران موبایل و رایانه استفاده از آنتی ویروس ها را جدی بگیرند تا از این طریق از هرگونه تهدیدی درامان باشند. به برخی از افراد پیامک هایی مبنی بر برنده شدن شان دریک مسابقه یا قرعه کشی ارسال می شود تا از این طریق اطلاعات شخصی آنان به دست آید، اما از دریافت کنندگان این نوع پیامک ها درخواست می کنیم به هیچ عنوان اقدام به ارسال اطلاعات خود نکرده و پاسخی به این گونه پیامک ها ندهند.