آرشیو پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۹۰
ورزشی
۱۸

پورکاظمی: ورزشکاران المپیکی ایران تحت معاینات پزشکی قرار می گیرند

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی تصریح کرد: ما وظیفه داریم جدید ترین اطلاعات علم روز ورزش جهان را برای بهبود شرایط سلامت ورزشکاران فراهم کنیم.

لطفعلی پورکاظمی دیروز در حاشیه هفتمین همایش سراسری پزشکی ورزشی در هتل المپیک به خبرنگاران گفت: این همایش در جهت رسالت فدراسیون برگزار می شود تا جدیدترین اطلاعات علم روز ورزش جهان که توسط دانشمندان و پزشکان به دست می آید، در اختیار ورزش و ورزشکاران قرار بگیرد.

در این همایش در مورد فوریت های پزشکی و آسیب های حادی که ممکن است برای ورزشکار در محیط ورزشی پیش بیاید، بحث و بررسی خواهد شد و کارگاه آموزشی برگزار می کنیم. در زمینه دوپینگ هم آخرین داروهای ممنوعه و مکمل های مجاز و غیرمجاز معرفی خواهد شد. ما به دنبال این هستیم که تکنیک های جدید درمانی و روان شناسی ورزشی و جلوگیری از استرس هایی را که در حین مسابقه ایجاد می شود مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

رئیس کمیسیون پزشکی ورزشی کمیته ملی المپیک درباره اقدامات صورت گرفته در این کمیسیون برای ورزشکاران المپیکی یادآور شد: همه ورزشکارانی که موفق به کسب سهمیه شده اند تحت معاینات ویژه قرار خواهند گرفت. هر ورزشکاری که مراجعه می کند اکو و نوار قلب می دهد و کبد او مورد بررسی قرار می گیرد، چرا که مکمل های مورد استفاده روی کبد تاثیر می گذارد. از طرفی ما معاینه های دندانپزشکی، چشم پزشکی و آموزش مکمل ها و مواد نیروزا را برای تمام کسانی که سهمیه گرفته اند مورد توجه قرار می دهیم.

پورکاظمی در عین حال تصریح کرد: در فاصله 8 ماه تا المپیک لندن، پیش بینی حضور حدود 45 ورزشکار را در این بازی ها داریم. بخشی از معاینه ها در رابطه با ورزشکاران تمام شده و ما منتظر آغاز مرحله دوم معاینات هستیم. برخی از ورزشکاران به دارو و برخی به جراحی نیاز دارند. خوشبختانه تاکنون نتایج معاینات پزشکی خوب بوده و همه سالم هستند. در بخش مکمل ها هم 21 مکمل را که در آزمایشگاه ستاد ملی مبارزه با دوپینگ و وزارت بهداشت به تایید رسیده و عاری از مواد نیروزا هستند، به ورزشکاران معرفی شدند تا از آنها استفاده کنند. امیدواریم ورزشکاران المپیکی ایران با سلامت کامل اعزام شوند و سلامت به کشور بازگردند.