آرشیو شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۵۲۱
بورس - جهان
۱۱

نوسان شاخص ها در بورس های کالایی

گروه بورس جهانی- معاملات بورس های کالایی در حالی روز گذشته پی گرفته شد که بازار سهام اروپا و آسیا روند مثبتی داشت. بازار سهام آمریکا نیز مثبت بود، اما شب گذشته به سمت نزول رفت. البته هفته آینده قرار است اجلاس شورای اروپا برای بررسی اجرای قوانین سخت بودجه ریاضتی کشورها و همچنین نقش بانک مرکزی در حل بحران ها تشکیل شود.

با این حال روز گذشته مبادلات بورس های کالایی با نوسان قیمت ها به کار خود ادامه داد. معاملات محصولات کشاورزی در بورس کالایی شیکاگو نوسان داشت. ذرت، کنجاله سویا،گندم و جو روند منفی داشت. سویا، برنج و شکر در این روز با افزایش قیمت روبه رو شدند. مبادله بورس توکیو نیز در این روز با نوسان قیمت ها پی گرفته شد. طلا، گازوئیل، نفت خام و نفت سفید با افت مواجه شدند. پلاستیک نیز در این روز با نوسان قیمت همراه شد. نفت خام تحویل نوامبر در این روز 50 ین افت را تجربه کرد و به سطح قیمتی 53 هزار و 390 ین در هر کیلو لیتر رسید. مبادله نفت خام تحویل ژانویه نیز در این روز 450 ین افت داشت و به سطح قیمتی 51 هزار و 710 ین در هر کیلو لیتر رسید. بورس کالایی شانگهای در این روز نیز با نوسان قیمت ها به کار خود ادامه داد. طلا، روی، میلگرد سرب و پلاستیک طبیعی در این روز با افت قیمت روبه رو شدند. آلومینیوم در این روز روند مثبتی داشت. مس و نفت کوره نیز با نوسان قیمت ها همراه شدند. نفت کوره تحویل فوریه در این روز 145 یوآن رشد داشت و به سطح قیمتی 5 هزار و 195 یوآن در هر تن رسید. نفت کوره تحویل مارس نیز در این روز 1 یوآن افت داشت و به سطح قیمتی 5 هزار و 116 یوآن در هر تن رسید.

با این حال مبادلات بورس کالایی نیویورک در این روز برخلاف بورس شیکاگو، شانگهای و توکیو روند مثبتی را دنبال کرد. نفت خام،پلاتینیوم، پالادیوم، مس، طلاو نقره در این روز روند مثبتی داشتند. نفت خام تحویل ژانویه در این روز با 60 سنت افزایش به سطح قیمتی 100 دلار و 80 سنت در هر بشکه رسید. نفت خام تحویل فوریه نیز در این روز 60 سنت رشد داشت و به سطح قیمتی 100 دلار و 93 سنت در هر بشکه رسید.