آرشیو شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۵۲۱
فرهنگ و هنر
۳۲
کوتاه از فرهنگ وهنر

قطعات «علیرضا مشایخی» در فستیوال موسیقی مدرن آلمان

ارکستر های موسیقی آلمان و چند کشور دیگر سازهایشان را برای نواختن قطعات «علیرضا مشایخی» در فستیوال موسیقی مدرن هامبورگ کوک می کنند.

به گزارش ایسنا، این فستیوال برنامه های ویژه ای را از جمله سخنرانی و مصاحبه با «علیرضا مشایخی» ترتیب داده است. همچنین 10 آهنگساز موسیقی مدرن که به سبک مشایخی آهنگسازی کرده اند در هامبورگ گردهم می آیند تا از اجرای قطعات این آهنگساز ایرانی دیدن کنند و با او به گفت وگو بنشینند.

در اختتامیه این فستیوال امروز 12 آذرماه ارکستر موسیقی نو به رهبری علیرضا مشایخی به صحنه می رود.در این اجرا سولیست های مطرحی همچون «فردریش» از نقاط مختلف جهان به هامبورگ می آیند تا برای ارکستر موسیقی نو بنوازند.«سونات برای پیانو و ارکستر»، «سونات ویلنسل، پیانو و ارکستر» و... از جمله قطعاتی است که در اختتامیه این فستیوال توسط ارکستر موسیقی نو نواخته می شود.همچنین در بخش جنبی این فستیوال نوازندگان ارکستر موسیقی «نو» سازهای ایرانی را در کنسرواتورهای هامبورگ به علاقه مندان معرفی خواهند کرد.فستیوال موسیقی مدرن هامبورگ یکی از مهم ترین و قدیمی ترین فستیوال های موسیقی مدرن است که برای نخستین بار ارکستر های موسیقی مدرن در چنین جشنواره ای، موسیقی ایرانی را می نوازند.