آرشیو شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۵۴
داخلی
۳

خطیب جمعه تهران: کشورهای اروپایی با طناب پوسیده انگلیس به چاه بی اعتباری سقوط نکنند

گروه سیاسی خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به مواضع اخیر دولت انگلیس علیه جمهوری اسلامی ایران به شورای امنیت سازمان ملل و کشورهای اروپایی توصیه کرد با طناب پوسیده انگلیس به چاه بی اعتباری سقوط نکنند.

آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه تهران افزود: دولت انگلیس نزد ملت های جهان اسلام بویژه ایران بی آبرو شده و می خواهد هزینه های آن را با دیگر کشورهای اروپایی و سازمان های بین المللی تقسیم و سرشکن کند. وی با تاکید بر این که انگلیسی ها رسوا شده اند، اظهارداشت: دولت انگلیس بارها از ملت ایران توسری خورده است که یکی از آنها مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در کاهش روابط با این کشور بود. آیت الله خاتمی ادامه داد: این مصوبه ارزشمند از قدم های مثبت و ستودنی مجلس شورای اسلامی است. وی با یادآوری دخالت امریکا و انگلیس در فتنه سال 1388 گفت: آنها در فتنه 88 معرکه گردان بودند، وزیر اطلاعات اعلام کرد از برخی ستادهای انتخاباتی بیش از 100 بار با سفارت انگلیس ارتباط برقرار کردند، آنها هرکاری که توانستند علیه ایران انجام دادند و آخرین آن تحریم بانک مرکزی بود که این تحریم بی اثر است. امام جمعه موقت تهران با بیان این که ایران با انگلیس و امریکا روابطی ندارد، اظهار داشت: انگلیس نیازی به گوشمالی داشت که مصوبه مجلس از آن گوشمالی های آنچنانی بود. آیت الله خاتمی ادامه داد: دولت انگلیس با این خیانت ها این استحقاق را دارد که بعداز «مرگ بر امریکا»، «مرگ بر انگلیس» گفته شود. وی به شورای امنیت توصیه کرد که بیشتر از این خود را رسوا نکند.

اعتراض نمازگزاران تهرانی به سیاست های انگلیس

پس از اقامه نماز جمعه تهران، جمعی از نمازگزاران و مردم متدین تهران در اعتراض به سیاست های خصمانه رژیم سلطنتی انگلیس علیه جمهوری اسلامی ایران راهپیمایی کردند.