آرشیو شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۵۴
دانش
۱۰

مدیران تنش زا زندگی خانوادگی کارمندان را تحت تاثیر قرار می دهند

یافته های پژوهشی حاکیست مدیران بداخلاق و بد دهان نه تنها در محیط کار برای کارمندان استرس و تنش ایجاد می کنند، بلکه این تنش و استرس را به زندگی خانوادگی کارمندان خود نیز منتقل می کنند.

طی یک پژوهش، 280 کارمند تمام وقت با پنج سال سابقه کار که 57 درصد از آنها مرد و 75 درصد دارای فرزند بودند را مورد بررسی قرار دادند.

این محققان بر اساس یافته های حاصل از این پژوهش اظهار کردند: مدیر کج خلق، خشن، انتقادگر و بی ملاحظه فشار را در محیط کار بالامی برد که در این شرایط کارمند قادر نخواهد بود روابط مثبتی را با همکاران و همچنین اعضای خانواده خود برقرار کند.

بر اساس یافته های این پژوهش که در مجله اینترنتی «روانشناسی شخصیت» به چاپ رسیده است، استرس و فشاری که توسط مدیر بداخلاق ایجاد می شود، روابط مسالمت آمیز همکاری و متعاقب آن روابط فرد با اعضای خانواده اش را تحت تاثیر قرار می دهد.

نتایج این پژوهش همچنین حاکی است: تعداد بیشتر فرزندان، سطح رضایت کارمندان را بالاتر می برد. همچنین ارتباط طولانی تر کارمندان با یکدیگر، تاثیر رفتار بد مدیران را روی آنها کاهش می دهد. این یافته پیام مهم و صریحی برای سازمان ها و مدیران دارد که سوء رفتارها از سوی کارمندان برای همیشه تحمل نمی شود و روزی عواقب خود را به آنها نشان خواهد داد.