آرشیو یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۹۳
اخبار خارجی
۱۶

تظاهرکنندگان در بحرین آل خلیفه را قاتل خواندند

هزاران نفر از مردم بحرین با برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز اعلام کردند که آل خلیفه قاتل است و مردم در برابر این قاتل عقب نشینی نخواهند کرد.

هزاران نفر از مردم بحرین با برگزاری تظاهرات در منامه و دیگر شهرهای این کشور نقض آزادی های مدنی از سوی رژیم آل خلیفه را محکوم و اعلام کردند که در مقابل آل خلیفه که عامل جنایات در این کشور است کوتاه نخواهند آمد.

تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی علیه حکومت آل خلیفه فریاد می زدند «قاتل بحرینی ها باید سرنگون شود.» «آل خلیفه آل سعود، در جنایات علیه مردم بحرین همدست و شریک هستند»، «دست بیگانگان باید از کشور کوتاه شود.»

این تظاهرات که از سوی جمعیت الوفاق مهم ترین حزب شیعی مخالف دولت سازمان دهی شده بود با دخالت نیروهای امنیتی آل خلیفه و آل سعود به خشونت کشیده شد و مزدوران آل خلیفه با پرتاب گاز اشک آور و نارنجک های شوک آور به تظاهرکنندگان حمله کردند.

«مطر مطر» نماینده سابق پارلمان بحرین و از مسئولین جمعیت الوفاق در این باره گفت، بسیاری از تظاهرکنندگان مورد ضرب و شتم قرارگرفته یا بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شدند.

وی افزود، آمار زخمی ها مشخص نیست چرا که بسیاری از مجروحان از بیم بازداشت شدن به بیمارستان ها مراجعه نمی کنند.

در همین رابطه خانم رافینا شاهدسانی سخنگوی کمیسر عالی سازمان ملل متحد اعلام کرد که هیئتی از کمیساریای حقوق بشر هفته جاری برای بررسی نقض حقوق بشر در بحرین به این کشور سفر می کند.

وی افزود این هیئت با دولت، نمایندگان گروه های مخالف، نهادهای غیردولتی و قربانیان نقض حقوق بشر در بحرین دیدار و نتیجه گزارش خود را به سازمان ملل اعلام می کنند.