آرشیو یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۹۳
شهرستان ها
۱۱

برخورد قاطعانه دستگاه قضایی با زمینخواران گلستان

گرگان- خبرنگار کیهان:

رئیس کل دادگستری گلستان ضمن هشدار به زمین خواران از برخورد قاطعانه دستگاه قضایی به آنان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ما احمد فاضلیان در بازدید از شهرستان علی آباد کتول گفت: نباید اجازه دهیم برخی افراد با استفاده از رانت های اطلاعاتی اقدامات این چنینی را در دیگر نقاط استان تکرار و یک شبه صاحب ثروت های میلیاردی شوند.

رئیس شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان گلستان از تخریب منطقه زیارت گرگان به عنوان یک تجربه ناخوشایند در عرصه های ملی استان گلستان یاد کرد.

فاضلیان در بازدید از منطقه پردیس زرین گل گلستان علی آباد کتول با ابراز صدور مجوز برای ساخت و ساز در دل جنگل دستور تشکیل هیئتی برای بررسی و شناسایی متخلفان را صادر کرد.

وی از هیئت مذکور درخواست کرد تا با بررسی مجدد همه اسناد و مدارک تملک و خرید و فروش زمین های این منطقه و نحوه تفکیک اراضی، تک تک پروانه های ساخت و ساز بناهای ساخته شده در این منطقه را بازبینی کنند.

فاضلیان تاکید کرد: دستگاه قضایی استان پس از شناسایی دستگاه ها و افراد متخلف، بدون در نظر گرفتن مقام و جایگاه افراد، قاطعانه با آنان برخورد خواهد کرد.

وی در ادامه سخنان خود به برداشت غیراصولی شن و ماسه در برخی نقاط استان اشاره کرد و گفت: مجوز برداشت شن و ماسه به منظور اصلاح و احیای اراضی کشاورزی صادر می شود؛ اما برخی افراد با برداشت غیراصولی عملادست به نابودی اراضی کشاورزی زده اند.

فاضلیان نبود نظارت بر برداشت شن و ماسه پس از صدور مجوز توسط دستگاه ها را مهم ترین علت برداشت های غیراصولی در استان برشمرد و اجباری شدن اخذ ضمانت نامه های بانکی برای صدور مجوز برداشت شن و ماسه را ابزاری برای ملزم کردن افراد به تعهدات خود عنوان کرد.

وی افزود: در صورتی که دارندگان سنگ شکن، از چارچوب های اصولی برداشت خارج شوند یا به تعهدات خود عمل نکنند با استفاده از این ضمانت نامه ها، متولیان امر می توانند اقدام به احیای اراضی کنند.