آرشیو یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۹۳
شهرستان ها
۱۱

رئیس آگاهی منطقه انتظامی اصفهان: 20 نوع ماده مخدر جدید صنعتی در راه ایران است

کاشان-خبرنگارکیهان:

رئیس اداره آگاهی نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: نزدیک به 300 آزمایشگاه پیشرفته با هدف تولید کراک در ایران در پشت مرزهای شرقی کشور مشغول فعالیت هستند.

دکتر سرهنگ حسین حسین زاده در همایش «نقش ورزش در کاهش آسیب های اجتماعی و سوءمصرف مواد مخدر» در کانون الزهرا(س) شهرستان کاشان اظهار داشت: طبق آمار سازمان ملل متحد، میزان تولید سالانه موادمخدر در دو کشور افغانستان و پاکستان بین 8 تا 12 هزار تن است؛ که در خوش بینانه ترین حالت ما سالانه موفق به کشف 500 تن از این مواد می شویم که تازه آن هم از نوع سنتی است.

به گفته وی 40 درصد هروئین تولید شده در افغانستان از طریق پاکستان، 30 درصد از طریق ایران و 25 درصد از طریق کشورهای آسیای میانه وارد بازار جهانی می شوند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان خاطر نشان کرد: مواد مخدری مثل شیشه، کراک، ال اس دی و ماری جوانا دارد قدیمی می شود و 20 نوع ماده مخدر جدید صنعتی در راه است که این مواد در آزمایشگاه های زیرپله ای اروپا تولید و به بازار جهان سوم به زودی ارسال می شوند.

وی افزود: تولید این مواد جدید و اعتیاد جوانان کشور در راستای پروژه نرم استکبار جهانی است و این اقدام دشمنی جهان غرب با جهان اسلام به ویژه با کشور ما را نشان می دهد که این موضوع تا چه اندازه برای دشمنان جدی است.